Nowy Android Auto
(fot. Google)

Aktualizacja Android Auto rozwiązuje poważny problem na smartfonach Samsunga

Właściciele nowych smartfonów Samsunga ostatnio skarżyli się na poważny błąd, występujący w Android Auto. Najnowsza aktualizacja oprogramowania Google dla kierowców powinna go usunąć.

Korzystanie z oprogramowania było nawet niemożliwe

W połowie maja głośno zrobiło się o problemach występujących w Android Auto. Co ciekawe, błędu doświadczali tylko użytkownicy topowych Samsungów z linii Galaxy S22. Nie pojawiał się on w przypadku innych smartfonów Koreańczyków i urządzeń pozostałych producentów.

Jak mogliśmy się wówczas dowiedzieć, problemy występowały już od samego początku wprowadzenia nowych „Galaktyk” na rynek. Oczywiście nie doświadczali ich wszyscy użytkownicy, aczkolwiek spora liczba skarg świadczyła, że mamy do czynienia z dość powszechnym błędem.

Po podłączeniu smartfona do systemu infotainment w samochodzie, Android Auto w ogóle się nie uruchamiał, tak jakby nie był dostępny na Samsungach Galaxy S22. Połączenie z wykorzystaniem kabla zapewniało tylko funkcję ładowania, ale nic więcej.

Niektórym osobom udało się naprawić połączenie po zmianie kabla, ale nie była to metoda w 100% skuteczna. Ponadto te same kable działały poprawnie podczas podłączania innych modeli smartfonów, także tych Samsunga, ale nie zawsze chciały poprawnie współpracować z linią Galaxy S22.

Yanosik Android Auto
Android Auto (fot. Tabletowo.pl)

Android Auto 7.7 powinien rozwiązać irytujący problem

Oprogramowanie Google w wersji 7.7 już wcześniej zostało udostępnione w wersji beta. Wówczas wielu użytkowników nowych Samsungów poinformowało, że aktualizacja naprawia opisany powyżej błąd.

Należy jednak mieć na uwadze, że Android Auto 7.7 beta nie okazał się szczęśliwą aktualizacją dla wszystkich. Co ciekawe, osoby, które wcześniej nie spotkały się z żadnym problemem, zaczęły się skarżyć, że po podłączeniu smartfona do samochodu widzą tylko czarny ekran.

Android Auto 7.7 właśnie doczekał się stabilnego wydania, dostępnego dla wszystkich użytkowników. Można go pobrać ze Sklepu Google Play lub jako plik APK z serwisu APKMirror. Aktualizacja ma rozwiązywać problem z Samsungami Galaxy S22, aczkolwiek nie wiadomo, czy nie przynosi innych błędów, w tym wspomnianego przed chwilą błędu z czarnym ekranem, który występował w wersji beta.

Jeśli korzystasz z jednego z Samsungów Galaxy S22 i masz problemy z Android Auto, to jak najbardziej warto zainstalować najnowszą wersję. Pozostali użytkownicy również mogą zdecydować się na aktualizację oprogramowania, ale powinni mieć na uwadze, że wersja 7.7 może przynieść nowe błędy i problemy.