smartfony Samsung Galaxy Z Fold 6 i Z Flip 6
Samsung Galaxy Z Fold 6 i Z Flip 6 (fot. Katarzyna Pura | Tabletowo.pl)

Wyniki sprzedażowe flagowców Samsunga są doskonałe. Składaków… niekoniecznie

Samsung skończył 2024 rok z wynikami, które z jednej strony napawają optymizmem, a z drugiej pozostawiają sporo do życzenia. Sprzedaż serii Galaxy S24 przewyższyła oczekiwania i wyniki uzyskane przez poprzednią generację, ale już wyniki składanych smartfonów nie napawają entuzjazmem.

Ile flagowców z serii Galaxy S24 sprzedał Samsung?

Seria Galaxy S24 cieszy się dużym zainteresowaniem i wyraźnie przewyższa wyniki sprzedaży poprzedniej generacji. Według raportu Hana Securities, Samsung dostarczył łącznie 34,67 miliona egzemplarzy smartfonów z serii Galaxy S24, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu do serii Galaxy S23. Wzrost jest zauważalny we wszystkich trzech modelach: Galaxy S24, Galaxy S24+ i Galaxy S24 Ultra.

Dobrze radzi sobie Samsung Galaxy S24 Ultra, którego sprzedaż wzrosła o 16,5% w porównaniu do Galaxy S23 Ultra, osiągając 15,8 miliona egzemplarzy. Jeszcze większy wzrost, bo wynoszący 25,6%, odnotował Galaxy S24+, który, m.in. dzięki przystępniejszej cenie w porównaniu do Ultra, znalazł swoje miejsce wśród konsumentów szukających balansu między wysoką wydajnością a ceną.

Sukces Galaxy Z Fold 6 i problemy Galaxy Z Flip 6

Wyniki sprzedaży składanych smartfonów przynoszą mniej pozytywne wiadomości. Samsung ma tutaj nad czym myśleć. Galaxy Z Fold 6 i Galaxy Z Flip 6, zaprezentowane w 2024 roku, osiągnęły mieszane wyniki. Galaxy Z Fold 6 odnotował wzrost sprzedaży o 9,4% w porównaniu do poprzedniego modelu, sprzedając się w 2,09 miliona egzemplarzy.

Z kolei Samsung Galaxy Z Flip 6 nie radził sobie tak dobrze. Sprzedaż spadła o 14,8%, osiągając jedynie 2,81 miliona sztuk, co było wyraźnie mniejszym wynikiem w porównaniu do Galaxy Z Flip 5. Przyczyny tego spadku mogą być różnorodne – od ograniczonych ulepszeń w stosunku do poprzednika, po zwiększoną konkurencję w segmencie składanych smartfonów.

Warto także zwrócić uwagę na kondycję całego segmentu rynku składanych smartfonów, który według Counterpoint Research skurczył się globalnie o jedną trzecią. Samsung stoi więc przed wyzwaniem utrzymania pozytywnego trendu w segmencie „tradycyjnych smartfonów”, jednocześnie pracując nad wzmocnieniem pozycji składanych urządzeń.

Źródło podaje także, że dane sprzedażowe obejmują okres od stycznia do listopada 2024 roku. Rzeczywiste roczne wyniki zapewne wzrosną, bo przecież grudzień to czas bardziej intensywnych zakupów.