Volkswagen ID.5
(fot. Volkswagen)

Elektryczne samochody Volkswagena niebawem przejadą nawet 700 km

Niewykluczone, że już wkrótce samochody elektryczne zrównają się ze spalinowymi pod względem oferowanego zasięgu. Ulepszona platforma Volkswagena ma bowiem zapewnić nawet do 700 km jazdy bez konieczności korzystania z ładowarki.

Reklama

Zasięg elektryków cały czas rośnie

Oczywiście to wciąż auta spalinowe, szczególnie te wyposażone w silniki diesla, mają widoczną przewagę nad elektrykami w kwestii zasięgu. Należy jednak zaznaczyć, że w świecie elektromobilności w ciągu ostatnich lat nastąpił ogromny postęp.

Przykładów wspomnianego postępu nie trzeba długo szukać. W sprzedaży mamy już samochody elektryczne, które – według deklaracji producenta i testów WLTP – potrafią przejechać ponad 600 km, np. Tesla Model S, Mercedes EQS, BMW iX czy Mustang Mach-E.

Co więcej, niedawno Mercedes udowodnił, że jego koncepcyjny elektryk faktycznie jest w stanie przejechać 1000 km bez ładowania. Trzeba przyznać, że imponujący wynik, a to dopiero początek intensywnego rozwoju elektryków, które z każdym rokiem będą stawać się coraz lepsze.

Volkswagen celuje w 700 km zasięgu

Podczas wydarzenia UBS Paris Electric Car Day, które odbyło się w zeszłym tygodniu, przemawiała Silke Bagschik. Szefowa ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID. w Volkswagenie, przedstawiła prezentację dotyczącą obecnych wysiłków niemieckiej firmy w zakresie samochodów elektrycznych.

Wśród slajdów został „ukryty” jeden, który przedstawiał nadchodzące ulepszenia platformy MEB. Warto przypomnieć, że mamy do czynienia z platformą zaprojektowaną z myślą o elektrykach, która jest już wykorzystywana m.in. w Volkswagenie ID.3 czy ID.4, a także w Audi Q4 e-tron i innych autach koncernu.

Volkswagen platforma MEB
(fot. The Driven)

Według informacji zamieszczonych w prezentacji, ulepszona platforma MEB zapewni w wybranych elektrykach zasięg wynoszący do 700 km, obsługę szybkich ładowarek o mocy 200 kW, a topowe warianty samochodów z napędem na cztery koła mają przyspieszać do 100 km/h w czasie około 5,5 sekundy.

Niestety, nie wiemy kiedy zmiany pojawią się w pierwszych produkcyjnych autach. Niewykluczone jednak, że nie będziemy musieli długo czekać. Volkswagenowi może tutaj zależeć na czasie – w końcu na rynku przybywa coraz więcej elektryków, a konkurencja jest naprawdę silna.