(fot. VW)

Volkswagen ID.4 już oficjalnie! Oto zupełnie nowy elektryczny SUV

Do elektrycznej rodziny z Wolfsburga dołączył nowy członek. Volkswagen ID.4 został oficjalnie zaprezentowany i producent przy okazji pochwalił się szczegółowymi informacjami.

Volkswagen ID.4, czyli elektryczny SUV z Wolfsburga

Niemcy wyraźnie stawiają ostatnio na rozwój samochodów elektrycznych. W założeniach, mają one stać się ważnym elementem całej oferty i przyczynić się do wdrażanej właśnie elektrycznej rewolucji. W przypadku marki Volkswagen, powstała nawet nowa linia ID., która ma skupiać elektryki zaprojektowane od podstaw. Pierwszym jej przedstawicielem jest ID.3, którego można określić „nowym Golfem”.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 (fot. VW)

W związku z tym, że obecnie dużą popularnością cieszą się SUV-y, to ID.3 byłby niewystarczający, aby zwiększyć przychody z segmentu elektryków i w pewnym stopniu zamortyzować ogromne wydatki związane z nowymi rozwiązaniami wprowadzonymi w ramach elektromobilności. Nic więc dziwnego, że nie musieliśmy długo czekać na kolejny model ID. i nie powinno także być zaskoczeniem, że mamy do czynienia z SUV-em.

Volkswagen ID.4, identycznie jak wspomniany ID.3, został oparty na platformie MEB. Warto zaznaczyć, że jest to zupełnie nowa platforma opracowana przez producenta, która przeznaczona jest wyłącznie dla samochodów elektrycznych.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 (fot. VW)

Nadwozie ma długość 4,58 m, więc z pewnością nie jest to przedstawiciel dużych SUV-ów. Należy mieć jednak na uwadze, że w środku otrzymujemy zaskakująco dużo przestrzeni – więcej niż porównywalnych autach spalinowych. Tak, Volkswagen ID.4 powinien świetnie sprawdzić się w roli samochodu dla całej rodziny. Tym bardziej, że pojemność bagażnika wypada całkiem nieźle – 543 litrów i poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1575 litrów (liczone po dach).

Volkswagen ID.4 – minimalistyczne wnętrze, zasięg i osiągi

Liczba przycisków i innych fizycznych elementów sterujących została ograniczona do minimum. Na środku deski rozdzielczej znalazł się sporych rozmiarów dotykowy wyświetlacz, to on stanowi centrum systemu infotainment. Drugi ekran zlokalizowany jest tuż za kierownicą i zapewnia on dostęp do najważniejszych wskazań związanych z jazdą.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 (fot. VW)

Volkswagen ID.4 będzie sprzedawany w czterech podstawowych wersjach, różniących się oferowaną mocą, przyspieszeniem i pojemnością akumulatorów. Oferta przedstawia się następująco:

  • Pure – 148 KM, 220 Nm
  • Pure Performance – 170 KM, 310 Nm, akumulator 52 kWh, zasięg do 360 km
  • Pro – 174 KM, 235 Nm, akumulator 77 kWh, zasięg do 520 km
  • Pro Performance – 204 KM, 310 Nm

Elektryczny SUV ma podbić wiele znaczących rynków. Producent zaznacza, że będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Niestety, tanio nie będzie. Wersja 1st Edition w Niemczech ma kosztować niecałe 49 tys. euro, czyli około 220 tys. złotych. Z kolei za model 1st Max trzeba będzie zapłacić niecałe 59 tys. euro, czyli 264 tys. złotych. Owszem, w przyszłości pojawią się słabsze i tańsze wersje, ale mimo tego ceny są dość wysokie jak na Volkswagena.