Nowy Android Auto
(źródło: Google)

Tym razem Android Auto zdenerwował użytkowników Xiaomi

Zarówno Android Auto, jak i Apple CarPlay, to jedne z lepszych rozwiązań, które stworzono dla kierowców. Niestety, w przypadku oprogramowania rozwijanego przez Google nie możemy mówić o wysokim poziomie niezawodności. Użytkownicy narzekają na nowy problem.

Android Auto z irytującym błędem

Wielokrotnie już to pisałem, ale nie zaszkodzi, gdy powtórzę jeszcze raz – stanowczo zbyt często słyszymy o różnych problemach w Android Auto. Można nawet odnieść wrażenie, że Google zapomniało w tym przypadku o jakiekolwiek poważniejszej kontroli jakości. Niewykluczone, że u Ciebie wszystko działa, ale niestety nie wszyscy mają tyle szczęścia, co potwierdzają liczne skargi wielu użytkowników.

Nowy problem sprawia, że korzystanie z Android Auto jest niekomfortowe i uciążliwe, a w skrajnych przypadkach nawet niemożliwe. Okazuje się, że oprogramowanie potrafi działać naprawdę wolno lub przestaje odpowiadać tuż po uruchomieniu. Niektórzy próbują ponownego uruchomienia, ale przynosi to tylko krótkotrwałą poprawę, bowiem błąd po chwili powraca.

Co ciekawe, z obecnych informacji wynika, że problem dotyczy smartfonów Xiaomi. Natomiast na urządzeniach Samsunga czy Pixelach nie występuje. Takie zachowanie sugeruje konflikt pomiędzy Android Auto o oprogramowaniem instalowanym na urządzeniach Xiaomi. Niestety, przyczyna nie jest jeszcze znana.

test nowy Android Auto
(fot. Mateusz Budzeń, Tabletowo.pl)

Prawdopodobnie nie jest on powiązany z konkretną wersją Androida, bowiem zgłaszają go osoby korzystające z różnych wersji systemu operacyjnego Google. Pojawia się chociażby na smartfonach z Androidem 13, ale też na modelach z zainstalowaną „Czternastką”. Nie jest też raczej powiązany z żadną konkretną wersją Android Auto.

Trzeba czekać na aktualizację

Jak zauważa serwis autoevolution, nie jest znane jakiekolwiek obejście błędu. Owszem można próbować ponownej instalacji aplikacji czy przywrócenia smartfona do ustawień fabrycznych, ale należy mieć na uwadze, że nie zapewni to gwarancji poprawnej pracy Android Auto. Obecnie pozostaje więc czekać na więcej informacji i – miejmy nadzieję – na szybkie wydanie aktualizacji, która wyeliminuje omawiany błąd.

Harmonogram udostępnienia ewentualnej aktualizacji nie jest znany. Google nie podało żadnych konkretnych informacji. Złośliwi pewnie stwierdzą, że pozostaje wymienić smartfon na model innego producenta, ale warto zaznaczyć, że różne błędy występują też na modelach konkurencji.