dzieci dziecko children laptop
(fot. Max Fischer / Pexels)

Wiemy, jakie serwisy najchętniej odwiedzają Wasze dzieci

Badanie, jakie przeprowadził Dom Sprzedaży Mediów Interaktywnych MediaFarm wraz z firmą badawczą Zymetria, to garść ciekawych informacji o tym, jak zmieniają się internetowe trendy wśród najmłodszych użytkowników.

7. edycja badania Dzieci w Sieci Multiscreen

Badanie przeprowadzone w październiku tego roku pokazuje, że od lat król może być tylko jeden. Wśród młodych użytkowników internetu YouTube pozostaje bowiem najpopularniejszym serwisem do oglądania materiałów wideo. 89% badanych zadeklarowało, że odwiedza platformę należącą do Google od czasu do czasu. Jest to spadek o jeden punkt procentowy względem poprzedniego roku. O wiele częściej na YouTube zaglądają chłopcy – popularność serwisu wśród nich wynosi 91%, podczas gdy u dziewczynek wskaźnik zatrzymał się na 87%.

badanie jakie serwisy ogladają dzieci wg. mediafarm 2022
Źródło: MediaFarm.pl

Drugie miejsce należy do Netflixa, który również zaliczył ogólny spadek o 1 punkt proc. Gigant VOD ponownie cieszy się wyższą popularnością wśród chłopców (56% badanych) i jest to największa dysproporcja w całym badaniu. Wśród badanych dziewczynek po usługi „czerwonego N” sięgało 49% badanych – różnica wynosi zatem aż 7 punktów proc.

Podium zamyka natomiast TikTok z najwyższym spadkiem (minus 5 punktów proc.) w całym badaniu. Wynika to z „dorastania” chińskiej platformy i poprawy algorytmów, przez co treści potencjalnie atrakcyjne dla dzieci pojawiają się o wiele rzadziej. Z pewnością nie pomogły też „challenge”, które stanowiły czasami zagrożenie dla zdrowia dzieci, przez co rodzice stali się bardziej uczuleni na tę aplikację.

badanie dzieci w sieci multiscreen
Źródło: MediaFarm.pl

Debiutancki serwis na 4. miejscu

Zaskoczeniem dla niektórych może okazać się natomiast wynik zaraz poza podium. Znalazł się na nim bowiem Disney+, tj. serwis, który zadebiutował w połowie 2022 roku. Tyle wystarczyło, aby zyskał popularność wśród 28% dzieci (27% dziewczynek oraz 29% chłopców).

Zatem które serwisy w internecie dziewczynki chętniej przeglądają od chłopców? Okazuje się, że trzy miejsca, które są chętniej odwiedzane przez dzieci płci żeńskiej, to Instagram (16% względem 11%), Polsat Box Go (14% wśród dziewczynek i 7% wśród chłopców) oraz Player (8% i dziewczynek i 1 punkt proc. mniej u chłopców).

Badanie ilościowe przeprowadzono techniką wywiadów internetowych i wzięło w nim udział ~500 osób.