OnePlus nie jest taki sam jak inni producenci – on świętuje, konkurencja płacze

OnePlus 11 (fot. Tabletowo)

Producenci smartfonów zdecydowanie nie zaliczą 2022 roku do udanych. Obecny rok miał zmienić tę sytuację, ale na znaczącą poprawę większość marek będzie musiała poczekać. Są jednak wyjątki – sprzedaż smartfonów OnePlus szybuje w górę.

Dostawy smartfonów mocno w dół

W zeszłym tygodniu informowaliśmy Was o tym, że w ostatnim roku dostawy smartfonów znacznie spadły. Według IDC, w 2022 roku dostarczono na rynek 1,2055 mld smartfonów, a to aż o 11,3% mniej niż w 2021 roku. Spadek dostaw nie przekłada się 1:1 na zmniejszoną sprzedaż urządzeń, jednak jest to ze sobą ściśle powiązane. Do tego stanu rzeczy przyczynił się przede wszystkich kryzys i rosnąca na niemal całym świecie inflacja. Przez wzrost cen podstawowych produktów klienci zdecydowanie rzadziej decydują się na zakup nowego smartfona.

źródło: IDC

Analitycy tego segmentu rynku niedawno spodziewali się ożywienia rynku smartfonów pod koniec 2023 roku. Szybko jednak zmienili zdanie – zamiast spodziewanego 2,8% wzrostu dostaw oczekują teraz ich spadku o 1,1% względem 2022 roku, do 1,19 mld sztuk (w skali całego 2023 roku).

Znaczące wzrosty dostaw, wynoszące około 5,9%, mają nastąpić dopiero w 2024 roku. Warto dodać, że według prognoz 62% dostarczonych w 2023 roku smartfonów będzie obsługiwało sieć 5G, ale ta technologia szybko ma zyskiwać na popularności i w 2027 roku ten odsetek wzrośnie do aż 83%.

OnePlus z gigantycznym wzrostem sprzedaży

Jak sami widzicie, ostatnie czasy nie należały do najłatwiejszych dla producentów smartfonów. Jednak jeden z nich chwali się świetnym wynikiem sprzedażowym. Mowa tutaj o chińskiej marce OnePlus. Prezes marki Li Jie poinformował, że w 2023 roku OnePlus osiągnie wzrost, wbrew globalnemu trendowi na rynku. Dodatkowo nie są to byle jakie wartości – w tym roku sprzedaż smartfonów producenta ma wzrosnąć aż o 260% w stosunku do 2022 roku!

OnePlus 11 (fot. Tabletowo)

Li Jie przypisuje ten sukces nowej strategii firmy oraz wprowadzeniu na rynek trzech nowych produktów: OnePlus 11, OnePlus Ace 2 i OnePlus Ace 2V . Według prezesa marki są to produkty, które są chwalone przez klientów za ich wytrzymałość i przystępność cenową. Producent twierdzi także, że jego urządzenia zyskały sporą popularność wśród konsumentów w przedziale cenowym od 300 do 700 dolarów.

Exit mobile version