Apple Watch Series 5 (fot. Miłosz Lis/Tabletowo.pl)

Apple Watch zdeklasował konkurencję i zdobył ponad połowę rynku

Tim Cook może nie porywa tłumów jak Steve Jobs, ale za to może pochwalić się dwoma produktami, które odniosły ogromny sukces i zdominowały rynek. Pierwszym są słuchawki AirPods, a drugim Apple Watch.

Reklama

Rynek smartwatchy w pierwszej połowie 2020 roku

Niektórzy twierdzili, że pojawił się zbyt późno, inny narzekali na wzornictwo i kwadratową kopertę, ale mimo tego, Apple Watch okazał się jednym z popularniejszych urządzeń Apple ostatnich lat. Nie, tutaj nie zadziałał tylko marketing. Smartwatch z Cupertino jest po prostu jednym z najlepszych smart-zegarków, a do tego zapewnia świetną współpracę z innym sprzętem z logo nadgryzionego jabłka.

Apple Watch zdominował rynek smartwatchy
Najwięksi producenci smartwatchy w pierwszej połowie 2020 roku (fot. Counterpoint)

Wcześniej już wielokrotnie mogliśmy dowiedzieć się, że inteligentny zegarek Apple sprzedaje się fenomenalnie i znacznie wyprzedza konkurencję. Co więcej, okazało się, że firma Tima Cooka osiąga lepsze wyniki niż cała szwajcarska branża zegarków razem wzięta. Natomiast z najnowszego raportu opublikowanego przez Counterpoint wynika, że Apple Watch w pierwszej połowie tego roku zostawił konkurencję jeszcze bardziej w tyle.

Reklama

Apple Watch zdobył 51,4% rynku, co jest rezultatem zauważalnie lepszym niż w poprzednim roku, kiedy to mógł się pochwalić udziałami na poziomie 43,2%. Zespół Tima Cooka sukces zawdzięcza przede wszystkim modelowi Watch series 5, i to mimo iż nie wprowadził od zbyt wielu zmian względem Watcha 4.

Apple Watch zdominował rynek smartwatchy
Najpopularniejsze smartwatche w pierwszej połowie 2020 roku (fot. Counterpoint)

Drugie miejsce należy do Garmina z wynikiem na poziomie 9,4%. Następny jest Huawei z 8,3%, a ostatnią pozycję na podium zajął Samsung, zdobywając 7,2% udziałów. Wyraźnie więc widać, że pozostali producenci, będący nawet na wysokich miejscach, muszą zadowolić się znacznie gorszymi wynikami niż Apple.

Co ciekawe, trzy największe marki wygenerowały ponad 69% łącznych przychodów. Natomiast globalny rynek smartwatchy odnotował 20% wzrost przychodów i to podczas trwającej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Jak zauważa Counterpoint, popyt na urządzenia ubieralne ciągle rośnie – np. w Europie (+9% r/r), Stanach Zjednoczonych (+5% r/r) i Indiach (+57% r/r).

Apple Watch series 6 także sprzeda się świetnie

Nic nie wskazuje na to, aby zainteresowanie smartwatchami Apple miało nagle spaść – wręcz przeciwnie, w ciągu najbliższych lat powinno jeszcze bardziej wzrosnąć. Prawdopodobnie w przyszłym roku dowiemy się, że najczęściej kupowanym urządzeniem był Apple Watch series 6.

Nowa generacja najpewniej zostanie zaprezentowana wraz z iPhone’ami 12. Według nieoficjalnych informacji, series 6 wciąż będzie oferował ekran OLED, nie otrzyma już technologii Force Touch i niewykluczone, że nauczy się rozpoznawać linie papilarne użytkownika. Do tego dojdzie sporo nowości wprowadzonych w watchOS 7.

Polecamy również:

  1. AW to zegarek kompletny, niczego mu nie brakuje. Do tego świetnie współpracuje z iPhonem a to posiadacze tych telefonów maja najmniejszy problem z wyłożeniem dodatkowej gotówki na taki sprzęt.

    Osobiście bardzo Kubie zegarki Samsunga, jednak brak płatności dyskwalifikuje go wybór dla mnie, podczas gdy inne zegarki z płatnościami są za mało smart.
    Dziwi mnie za to wysoki udział Huawei w tym segmencie

    1. Mnie nie dziwi, te zegarki są tanie w porównaniu do konkurencji, mimo że oferują często mniej, to mają dobrą jakość wykonania, i jeden z lepszych czasów pracy na baterii.
      Sam bym na pewno Huaweia nie kupił, ale jak widać te ograniczenia nie wszystkim przeszkadzają

      1. A co ma piernik do wiatraka ? jak Huawei smartwatch GT 2 dużo lepszy ! niż zakupu Samsunga Galaxy Watach 3 więcej kosztuje sporo pieniędzy za zegarek Samsunga to już lepiej dołożyć pieniędzy kupić orginalny Apple Watach 6 :,-)

    2. no ja sprzedałem swojego samsunga, właśnie nosze garmina i też zaraz idzie na aukcje jak wyjdzie AW6. Testowałem kiedyś 2 tygodnie AW3 i zero problemów jakich nastręcza wyżej wymieniona konkurencja. Czas więć na najrozsądniejszą decyzję co do smartwatcha. Trochę szkoda, bo nie podoba mi się iż działa tylko z iPhonami no, i ta bateria.. ale cóż.

    3. Huawei ma więcej sprzedaży smartfona i smartwatch GT2 na całym świecie jak urządzenia od Samsunga Galaxy Watach 3 , nic w tym dziwnego dobra cena i jakość wykonania zegarka Huawei w tym segmencie rynku sprzedaży , Huawei zajmuje zaszczytne miejsce 2 producenta przegonił już Samsunga:-)
      Apple się umocniło na rynku światowym nadal jest liderem w branży urządzeń mobilnych :,-)
      Więcej sprzedanych egzemplarzy smartfona modelu iPhone SE2 , iPhone11 pro wypada lepiej Apple w sprzedaży jak Samsung zaliczył największ spadek sprzedaży:-)

  2. Z tego można wyczytać jeszcze, że prawie każdy producent pozyskał dla siebie więcej rynku, poza Samungiem i Fixbitem, o ile ten drugi raczej nie dziwi, to spadek u Samsunga już tak, a patrząc po cenach nowych GalaxyWatchy to ten spadek będzie jeszcze większy.

    1. Samsung zaraz obniży cenę. Startują z bardzo wysokiego poziomu a potem szybko robią promocję. Tylko z cenami na Galaxy Watch 3 zupełnie popłynęli.

    2. Spadek u Samsunga nie dziwi. To efekt złej polityki firmy. Po pierwsze brak Samsung Pay. Po drugie bardzo wysokie ceny. Apple watch kosztuje swoje ale jest smart zegarkiem kompletnym. Samsung natomiast sprzedaje kastrata w cenie pełnowartosciowego produktu. Wysokie udziały w rynku huaweia to efekt przystępnych cen ich produktów. Dobra relacja ceny/jakosci.
      Bardzo ważne jest to, że znajduje się coraz mniej osób, które chcą być jawnie dym..e przez Samsunga. Może w końcu samsung zacznie traktować kraje europejskie poważnie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama