Apple Watch
Apple Watch Series 5 (fot. Miłosz Lis/Tabletowo.pl)

Apple Watch zdeklasował konkurencję i zdobył ponad połowę rynku

Tim Cook może nie porywa tłumów jak Steve Jobs, ale za to może pochwalić się dwoma produktami, które odniosły ogromny sukces i zdominowały rynek. Pierwszym są słuchawki AirPods, a drugim Apple Watch.

Rynek smartwatchy w pierwszej połowie 2020 roku

Niektórzy twierdzili, że pojawił się zbyt późno, inny narzekali na wzornictwo i kwadratową kopertę, ale mimo tego, Apple Watch okazał się jednym z popularniejszych urządzeń Apple ostatnich lat. Nie, tutaj nie zadziałał tylko marketing. Smartwatch z Cupertino jest po prostu jednym z najlepszych smart-zegarków, a do tego zapewnia świetną współpracę z innym sprzętem z logo nadgryzionego jabłka.

Apple Watch zdominował rynek smartwatchy
Najwięksi producenci smartwatchy w pierwszej połowie 2020 roku (fot. Counterpoint)

Wcześniej już wielokrotnie mogliśmy dowiedzieć się, że inteligentny zegarek Apple sprzedaje się fenomenalnie i znacznie wyprzedza konkurencję. Co więcej, okazało się, że firma Tima Cooka osiąga lepsze wyniki niż cała szwajcarska branża zegarków razem wzięta. Natomiast z najnowszego raportu opublikowanego przez Counterpoint wynika, że Apple Watch w pierwszej połowie tego roku zostawił konkurencję jeszcze bardziej w tyle.

Apple Watch zdobył 51,4% rynku, co jest rezultatem zauważalnie lepszym niż w poprzednim roku, kiedy to mógł się pochwalić udziałami na poziomie 43,2%. Zespół Tima Cooka sukces zawdzięcza przede wszystkim modelowi Watch series 5, i to mimo iż nie wprowadził od zbyt wielu zmian względem Watcha 4.

Apple Watch zdominował rynek smartwatchy
Najpopularniejsze smartwatche w pierwszej połowie 2020 roku (fot. Counterpoint)

Drugie miejsce należy do Garmina z wynikiem na poziomie 9,4%. Następny jest Huawei z 8,3%, a ostatnią pozycję na podium zajął Samsung, zdobywając 7,2% udziałów. Wyraźnie więc widać, że pozostali producenci, będący nawet na wysokich miejscach, muszą zadowolić się znacznie gorszymi wynikami niż Apple.

Co ciekawe, trzy największe marki wygenerowały ponad 69% łącznych przychodów. Natomiast globalny rynek smartwatchy odnotował 20% wzrost przychodów i to podczas trwającej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Jak zauważa Counterpoint, popyt na urządzenia ubieralne ciągle rośnie – np. w Europie (+9% r/r), Stanach Zjednoczonych (+5% r/r) i Indiach (+57% r/r).

Apple Watch series 6 także sprzeda się świetnie

Nic nie wskazuje na to, aby zainteresowanie smartwatchami Apple miało nagle spaść – wręcz przeciwnie, w ciągu najbliższych lat powinno jeszcze bardziej wzrosnąć. Prawdopodobnie w przyszłym roku dowiemy się, że najczęściej kupowanym urządzeniem był Apple Watch series 6.

Nowa generacja najpewniej zostanie zaprezentowana wraz z iPhone’ami 12. Według nieoficjalnych informacji, series 6 wciąż będzie oferował ekran OLED, nie otrzyma już technologii Force Touch i niewykluczone, że nauczy się rozpoznawać linie papilarne użytkownika. Do tego dojdzie sporo nowości wprowadzonych w watchOS 7.

Polecamy również: