Konkurs: Biegnę z Wiko

Znamy już zalety tegorocznych flagowców. A wiecie, jakie zaliczyły wpadki?

Samsung Galaxy S8, LG G6, HTC U11, Huawei P10, Honor 9, Xiaomi Mi6, Sony Xperia XZ Premium i OnePlus 5. To chyba wszystkie najważniejsze, już zaprezentowane flagowce. Podczas gdy wiele serwisów rozpływa się nad ich zaletami, my postanowiliśmy też stworzyć pewnego rodzaju “ranking wpadek”, abyście poznali też drugą stronę medalu.

W zestawieniu poruszamy się w obrębie dwóch kwestii. Po pierwsze, opisujemy daną wadę, która już gdzieś została zauważona w sieci bądź na forum dyskusyjnym przez użytkowników danego egzemplarza, a następnie publikujemy streszczenie stanowiska producenta, o ile to oczywiście się pojawiło. To uczciwe postawienie sprawy, bowiem producenci danych urządzeń mają też możliwość bronienia swoich produktów i swoich racji. Zatem, zaczynamy.

Samsung Galaxy S8/S8+

Samsung Galaxy S8 (fot. Tabletowo.pl)

Piękny, designerski, z więcej niż topową matrycą główną oraz iście flagową specyfikacją. Nie ma jednak róży bez kolców. Jak informowaliśmy, telefon miał mieć tendencje do zabarwiania wyświetlanego obrazu na różowo. Samsung walczył z tym problemem, wydając aktualizację oprogramowania układowego, które miały zniwelować zjawisko. Co najważniejsze, sytuację udało się opanować, problem zniknął, jednak legenda “różowego ekranu” zdaje się nadal odciskać na Galaxy S8 pewne piętno. Jeśli bowiem spojrzycie na aukcje, na których można nabyć ten telefon, często można znaleźć zdjęcia pokazujące tylko i wyłącznie biały wyświetlacz. Przypadek? Nie sądzę.

Stanowisko Samsunga:

We will upgrade the software because of some dissatisfied customers although there is no problem in the phone itself.
Zaktualizujemy oprogramowanie, ponieważ jest część niezadowolonych klientów, choć z telefonem jako takim, nie ma problemu.

źródło: Korea Herald

Sony Xperia XZ Premium

Najnowszy flagowiec od Japończyków czaruje matrycą IMX400, która potrafi rejestrować materiał wideo w trybie SuperSlowMotion przy 960 klatkach na sekundę. Miałem, testowałem i akurat tym trybem byłem i nadal jestem zachwycony. To – wbrew pozorom – duży krok naprzód dla branży mobilnej. Jednak pojawiły się plotki o zniekształceniach prostych linii na zdjęciach, tak zwanym efekcie “rybiego oka”. Sprawa ujrzała światło dzienne w dużej mierze za sprawą XperiaBlog, a Sony dość szybko wystosowało lakoniczny komunikat:

Stanowisko Sony:

Firma Sony Mobile Communications otrzymała niewielką liczbę uwag od konsumentów, że niektóre obrazy zostały zniekształcone przy użyciu urządzeń Xperia XZs i Xperia XZ Premium. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów, że dzięki nowym kamerom Motion Eye dostarczamy najlepszą możliwą równowagę w jakości obrazu i zaawansowanych funkcjach. Otrzymane uwagi dotyczące obiektywu szerokokątnego są akceptowalne w branży, dlatego też uważamy, że nadal zapewniamy największą możliwą jakość obrazu, jednocześnie gwarantując przechwytywanie większego obszaru sceny na zdjęciu z szerokokątnym zakresem widzenia.

źródło: Xperia Blog

LG G6

Świetna opcja, zwłaszcza, jeśli szukacie flagowca w relatywnie przystępnej cenie. Urządzenie oferuje ekran w formacie 18:9, który umiejętnie udaje smartfona niemal bezramkowego. Do tego dochodzi nam świetna podwójna matryca z bardzo udanym trybem szerokokątnym, który szerzej opisała dla Was w swojej recenzji Kasia. No i jak na ironię, problem tyczy się właśnie optyki aparatu, a dokładniej szkła, które zdaniem części użytkowników ma mieć tendencje do pękania. Niestety, z naszego środowiska znamy kilka osób, którym się to przytrafiło, więc problem nie jest, niestety, wyolbrzymiony. Z tego, co udało nam się dowiedzieć, wymiana szybki kosztuje ok. 170 złotych.

Zobaczcie materiał wideo:

Stanowisko LG:

Na chwilę obecną skala zgłoszeń dotyczących uszkodzenia szkiełka aparatu jest znikoma i nie stanowi poważnego problemu. Są to pojedyncze przypadki. Serwis każdorazowo podchodzi indywidualnie do tematu odnośnie rozpatrywania reklamacji. Ważnym czynnikiem jest to, czy telefon posiada ślady uszkodzeń mechanicznych (np. ślady po upadku).

źródło: LG Polska

Honor 9

Kolejny więcej niż dobry flagowiec, który walczy relacją ceny do jakości. Smartfon fajnie schodzi z ceny i można go kupić już za około 1900 złotych. Miałem możliwość porównania aparatów w S8, Honorze 9 i Xiaomi Mi6 i moim subiektywnym zdaniem, flagowiec firmy córki od Huawei poradził sobie całkiem dobrze. Jednak i w tym przypadku można mówić o pewnym problemie. W swojej recenzji Kasia wskazała, że korzystanie z urządzenia w pionie w okularach z filtrem polaryzacyjnym jest niemal niemożliwe. Na ten moment jest to najpewniej główny zarzut, jaki można skierować pod zarzutem urządzenia, oczywiście jeśli odpuścimy mu brak OIS-u, czego jednak nie można raczej rozpatrywać w kategoriach usterki.

Huawei w sprawie polaryzacji swojego ekranu się nie wypowiedział, ale wiele wskazuje na to, że zależy to od konkretnej partii smartfonów oraz samych okularów, jakie mamy.

U nas w teście wyglądało to dokładnie tak, jak u Tomka Dudy z Benchmarku:

Huawei P10

“Ten prawdziwy” flagowiec od korporacji. Podwójna matryca, wiele kampanii reklamowych, relatywnie wyważona wycena i szereg zmian w wyglądzie. To, w połączeniu z najmocniejszym procesorem Kirin, miało zapewnić sukces. Po jakimś czasie doszła jednak irytacja, którą wywołało niemal wybiórcze zastosowanie pamięci: w części smartfonów dostaliśmy już UFS, podczas gdy inne P10-tki bazowały na starszych, mniej wydajnej kościach eMMC 5.1. W mojej opinii, to niemal jak wada, bowiem na dobrą sprawę typowy użytkownik – pod kątem pamięci RAM – kupował kota w worku. Największa loteria jednak dotyczyła chińskiego rynku, polski rynek problem ominął.

Stanowisko Huawei:

(…)Huawei, widząc, że sprawa porusza wielu użytkowników Huawei P10, postarało się o wystosowanie oficjalnego oświadczenia. Tłumaczy w nim, że pamięci są dostarczane przez wielu wiarygodnych dostawców, którzy postępują zgodnie z wytycznymi firmy. Stąd pojawiają się pewne różnice w wydajności niektórych podzespołów, jednak wszystko to dzieje się w ramach granic nakreślonych przez Huawei. Dodatkowo obiektywny komfort użytkowania ze smartfonu zawsze rozbija się na wiele czynników, rozproszonych na te typowo sprzętowe, ale też wynikające z oprogramowania. Firma dodaje, że poszczególne podzespoły, jak procesory Kirin, aparat czy interfejs EMUI są ciągle ulepszane, i w dalszym ciągu tak będzie.(…)

źródło: Tabletowo.pl

Warto też wiedzieć o tym, że P10 nie ma warstwy oleofobowej, o czym szerzej możecie przeczytać we wpisie Kasi. CEO firmy tłumaczy, że jest tak, ponieważ w tegorocznym flagowcu zastosowano na przodzie szkło Gorilla Glass 5. generacji. To, w połączeniu z dotychczasową techniką powlekania warstwą oleofobową powodowało, że występowały problemy z reakcją na dotyk. Dlatego Huawei P10 pokrywa tafla „gołego” szkła.

Huawei postanowił jednak rozwiązać ten problem i nawet mu się udało – dzięki nowemu procesowi nakładania powłoki kolejne egzemplarze, które zjadą z taśm produkcyjnych, będą już miały warstwę oleofobową na przodzie.

OnePlus 5

Pogromca flagowców miał pozamiatać, jednak z płomiennych zapowiedzi i wielkich planów wyszła taka trochę – parafrazując klasyka – lipa. Telefon najpierw nieco “koloryzował” w benchmarkach, później okazało się, że wyświetlacz jest na dobrą sprawę zamontowany do góry nogami, dając całkiem dziwne i zabawne (choć zapewne nie dla posiadaczy) efekty, było resetowanie podczas wybierania numeru 112, a całkiem niedawno okazało się, że do listy grzechów dołącza drenująca bateria. No, ale na pociechę producent dodał EIS dla rozdzielczości 4K.

Stanowisko OnePlus:

Odnośnie resetów podczas dzwonienia na numer 112:

(…)Problemem było użycie pamięci modemu, który powodował ponowne uruchomienie smartfona. Było to przypadkowe zdarzenie dla niektórych użytkowników korzystających z sieci VoLTE (…). Współpracowaliśmy z naszymi partnerami w Qualcomm, aby rozwiązać ten problem w ujęciu globalnym. Problem dotyczył tylko niektórych urządzeń OnePlus 5, a od ostatniego piątku udostępniliśmy aktualizację oprogramowania, która rozwiązała ten problem.(…)

źródło: OnePlus 5

Odnośnie benchmarków:

Ustawiliśmy OnePlus 5 tak, by działał w trybie wysokiej wydajności podczas trwania testu benchmarku, co jest naturalne i normalne dla wszystkich urządzeń. Przedstawiciele mediów, jak też zwykli użytkownicy, mogą zobaczyć prawdziwy potencjał sprzętu podczas uruchamiania wymagających aplikacji i gier. W żadnym wypadku nie podkręcaliśmy procesora ani nie ustalaliśmy żadnych niestandardowych progów jego taktowania.

Jesteśmy przekonani, że nasze podejście reprezentuje prawdziwe możliwości wydajnościowe OnePlusa 5.

za: Phandroid

Odnośnie artefaktów na ekranie:

OnePlus 5, tak jak wszystkie nasze urządzenia, wykorzystuje komponenty najwyższej jakości, w tym wyświetlacz OLED. Otrzymaliśmy informacje od niewielkiej liczby użytkowników, którzy zgłaszali, że podczas przewijania treści zauważają subtelny efekt wizualny. Jest to całkiem normalne. W OnePlus 5 nie stosujemy różnych ekranów – nie ma między nimi różnicy.

źródło: XDA Developers

Xiaomi Mi6

Flagowiec od Xiaomi po raz kolejny postawił na walkę ceną. Topowa specyfikacja została zamknięta w znacznie poprawionej i wzmocnionej bryle, a producent zaszalał, dodatkowo implementując podwójną matrycę aparatu z bardzo fajnym rozwiązaniem, za jakie uznaję podwójny cyfrowy zoom. Niewiele osób narzeka, co najwyżej w otchłani internetu czasem można wyczytać, że czyjś Xiaomi Mi6 się nieco zbyt mocno zagrzał. Na dobrą sprawę, Xiaomi nie miało czego komentować, choć pamiętajmy, że urządzenie debiutowało niedawno. Dajmy mu jeszcze trochę czasu ;)

HTC U11

Rewolucyjny, jak na HTC flagowiec, który po raz pierwszy od dawna może ścigać się ze wszystkimi niemal w każdym aspekcie. I może kogoś zaboli brak wejścia audio, jednak – jak możecie zobaczyć u mnie na YT – optyka aparatu spokojnie może iść z Galaxy S8 łeb w łeb. Do tego piękne, szklane plecki, które wyglądają więcej niż dobrze. Żeby było jeszcze ciekawiej, nikt nawet zbytnio na te plecki nie narzeka, choć oczywiście można znaleźć komentarze, wedle których mają one tendencje do rysowania się. Rzecznik prasowy HTC również nie musiał silić się na pisanie sprostowań, bowiem HTC U11 – póki co – to ogólnie chwalony smartfon.

To chyba wszystkie co ciekawsze flagowce, które ujrzały światło dzienne. Przed nami Samsung Galaxy Note 8 (premiera w Polsce już za kilka dni; Kasia już testuje!) oraz nowy iPhone (oficjalny debiut już 12 września). Życzymy wszystkim firmom, aby ich produkty sprzedawały się w jak największym nakładzie i aby fora dyskusyjne, gdzie opisywane są wady i usterki telefonów, świeciły pustkami. Ostatecznie, mając na uwadze ceny obecnych flagowców, można by tego wręcz oczekiwać ;)

Post scriptum

Internet to dużo treści. Zawsze dokładamy starań, aby publikacje były jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, jednak jeśli umknęły nam jakieś ogólnie znane i zweryfikowane usterki tych telefonów, dajcie nam znać. Zapoznamy się z treścią i oczywiście zaktualizujemy wpis.

Komentarze

  • Łukasz Tkacz

    Z tego co mi wiadomo i co piszą np na forach internetowych to różowe wyświetlacze w Galaxy S8 nadal występują i „poprawka” przez aktualizację to tylko pudrowanie. Wyglada raczej na problem sprzętowy, cechę pewnego procentu wyświetlaczy tego typu.

    Co do Xiaomi – lipnie wykonany, pod wpływem temperatury tył może się rozkleic a z tego co kojarzę po doniesieniach z sieci, nie zastosowano tam żadnych zaczepów.

    Kolejna sprawa to HTC U11 – coraz więcej jest doniesień o samoistnie pękającym tyle. Ot wieczorem ktoś się kładzie spać i jest wszystko ok, a z rana telefon nagle ma uwalone szkło na tyle. Tegoroczne flagowce to dwa rekordy: cenowy i ilości usterek. Dobrze widać jak bardzo producenci leja na nas, klientów.

    • stark2991

      W S8 ta aktualizacja zmieniła tylko tyle, ze suwaki regulacji kolorów mają szerszy zakres i są lepiej wyskalowane żeby sobie biel ustawić jak się chce. Problem w tym, że inne kolory przez to cierpią, a zmiana profilu ekranu w ogóle robi miszmasz.
      Odpowiadając na dwa ostatnie zdania – tak jest co roku, a 2017 nie jest w żadnym stopniu wyjątkowy pod względem ilości wad czy wpadek. Można mieć tylko pewne obawy, ze niektórzy zaczynają się posuwać coraz dalej w bezczelności (Huawei, macham do was)
      I niech Ci się nie zdaje, że w średniej półce jest tego mniej – tam po prostu sporo wybacza się przez cenę, no i nikt tego tak nie roztrząsa.

      • Ziemniaczek

        Ja tam w życiu bym Huawei nie kupił, bo ogólnie lubię custom ROM-y. Dlatego mam obecnie Mi5. :D Tam chociaż pamięć jest szybka, nie to co w Huawei.

        • Łukasz Tkacz

          To fakt – EMUI jest ok, ale Kiriny powodują, że o customach można zapomieć.

          • Ziemniaczek

            A później aktualizacje przez Huawei są pomijane. Ja wolę jednak Snapdragony, bo mają o wiele lepsze zaplecze.

        • To to już dla cudaków jest.

          • Ziemniaczek

            Ja jestem tym cudakiem. :P

          • Gratuluję chęci. Mnie się w ogóle nie chcę kombinować systemem, to ma po prostu “działać”

          • Ziemniaczek

            To jest moja opinia i ja sobie instaluje co chce i jak chce. Jestem tym zaawansowanym użytkownikiem, a nie tym co chce, żeby mu telefon “działał” i co miesiąc hard reset, bo zamula od niechcianego oprogramowania. :P

          • Jestem zwolennikiem iOS, także wiesz…

        • assault

          Przy dzisiejszym sprzęcie już by mi się nie chciało tak bawić, ale mój pierwszy smartfon z androidem – galaxy s miał co chwilę nowy rom 😉 najmilej wspominam miui, fajnie pasował 😃

          • Ziemniaczek

            MIUI było na eskę, sam pamiętam jak miałem. xD

    • Grzegorz Kosowski

      Co do s8 to jak mi wiadomo problem wyeliminowano poprzez wymianę nieodpłatnie wadliwych egzemplarzy na nowe. Więc nie ma już tego problemu. A jeśli ktoś jeszcze nie wymienił to Samsung nie robi z tym problemu. Nawet po 5 razy wymieniali i nie musieli za to płacić.

      • Łukasz Tkacz

        No nie bardzo. Samsung i jego serwisy tego nie uznają, trzeba korzystać z rękojmi.

      • stark2991

        Wymiana odbywała się przez zwrot do sklepu, a nie z inicjatywy Samsunga

        • Grzegorz Kosowski

          A sklepy to niby co kiszą te wadliwe telefony. A może je stać. Pomyśl zanim coś napiszesz.

          • stark2991

            Zdziwiłbyś się ile towaru ze zwrotów sklepy sprzedają, zwłaszcza te internetowe. Oczywiście nielegalnie, bo nie są oznaczone

          • Grzegorz Kosowski

            Tak se tłumacz.

      • Adam

        Totalna bajka. Gdzieś coś dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele.
        Nic takiego, co opisujesz nie miało miejsca. Były rękojmie w sklepach, albo korzystali z Guarda w kilku przypadkach ale dostawali telefony często z jeszcze bardziej różowymi ekranami :-)

        • Grzegorz Kosowski

          Żadna bajka było na ten temat głośno i dla wielu osób wymienili. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ja osobiście posiadam 2 s8 z żadnym nie było wady ekranu i jakiej kolwiek. Co do innych marek to większość ma mniejsze lub większe wady a wy uczepiliście się Samsunga. Na tyle sztuk to i tak to niewielki odsetek.

          • Adam

            A ludzie jak kupowali to kilkanaście egzemplarzy zwracali bo wszystkie były z wadą ekranu. Na koniec dopuścili. Problem jest taki że jednemu ten róż przeszkadza a innemu nie i nawet go nie zauważy.

          • Grzegorz Kosowski

            Odlodałem na YT porównanie iphone 2 takich samych modeli i różnica w kolorze też była widoczna i o tym się nie mówiło teraz jak Samsung stworzył naprawdę topowy smartfona który praktycznie nie ma wad, to uczepili się tych amoledów.

          • Etr

            Uczepili? Te ekrany to mega porażka.

          • Grzegorz Kosowski

            Sam jesteś mega porażka.

      • elora

        nadawałbyś się do opowiadania bajek dzieciom na dobranoc.

  • FireFrost

    Ten artykuł jest lipny. Do jednego wora wrzuca oszukiwanie klientów na częściach (niektóre egzemplarze P10 mają dwukrotnie wolniejszą pamięć wewnętrzną), problemy z wykonaniem (pękające szkło w G6, brak warstwy oleofobowej) z pierdołami, które w stylu “zamontowany do góry nogami ekran”, co w, codziennym użytkowaniu nie ma żadnego znaczenia bo w niczym nie przeszkadza (dowód – w mało której recenzji jest to wspominane, mało który recenzent w ogóle zauważył ten efekt). Na deser są jeszcze rzeczy, które nijak nie wpływają na klienta, jak pierdoły odnośnie pinkcików w benchmarku.

    • stark2991

      Tak samo można to odwrócić, i powiedzieć, że w P10 nikt nie zauważył w użytkowaniu wolniejszej pamięci dopóki ktoś nie zrobił testów i nie pokazał wyników, a z kolei efekt żelkiw OP5 uniemożliwia korzystanie z telefonu (niektórzy musieli zwrócić telefon, bo powodował bóle głowy czy tam dyskomfort)
      Kwestia czy dana rzecz to wada, tow dużej mierze sprawa indywidualna. Uczciwie należy wypunktować je wszystkie. Dla mnie czepianie się polaryzacji w Honorze jest zabawne, ale rozumiem, że komuś to może mocno przeszkadzać.

      • FireFrost

        Skoro OP5 powoduje bóle głowy, hemoroidy i omdlenia to wyjaśnij mi proszę dlaczego w recenzenci tego nie widzą?

        • Adam

          Recenzenci nie widzieli też o różnych kościach póki nie zrobiono testów… Tak to można do wszystkiego podejść, ale ewidentnie chcesz wybielic OP5

        • stark2991

          Ile jest tych recenzji? 20? Nie widzę problemu w tym, by trafiło się 20 osób, które tego nie widzą. Albo nie chcą zobaczyć. Albo widzą, ale uznali, że to w niczym nie przeszkadza.

          • Adam

            A jak recenzenci obsmarują flagowca znanej marki to kto im następnym razem udostępni sprzęt do pisania recenzji ? :-)

          • elora

            20?? dobry jesteś.

          • stark2991

            Jak masz z czymś problem to chętnie wyjaśnię.

          • elora

            Wstawiłem tu link z recenzjami z youtube ale oczywiście został skasowany nie licząc recenzji pisanych. Tak więc wyjaśnij mi skąd wiozłeś te marne 20 recenzji jak jest ich o wiele wiele więcej.

          • stark2991

            No fakt, o recenzjach z YouTube zapomniałem :) I nie liczę recenzji w innych językach niż polski i angielski, bo tego nikt nie czyta i ogląda.

      • Pita

        Efekt jest widoczny i IMO może przeszkadzać. Sam się zastanawiam nad zwrotem właśnie z tego względu.

  • Damian P.

    Najszybciej i najskuteczniej wejść np. na największe polskie forum o androidzie, zajrzeć do działu dla danego modelu, dalej do subofrum: problemy techniczne. Skarbnica wiedzy :d.

    • stark2991

      Robiłem tak przed zakupem :) Byłem napalony na Xperię Z2, ale jak zobaczyłem ile jest różnych problemów to mi bardzo szybko przeszło :p

      • Swego czasu to był chyba najbardziej doceniony smartfon SONY, który bił na łeb konkurencję.

        • stark2991

          Przyznam, że to mnie rozbawiło :) Bił na łeb w czym? Chyba nie o ten model Ci chodziło ;)

          • Kiedyś wyczytałem, że był lepszy od Galaxy S5 i jedynym konkurentem mógł być HTC One. :P

          • Maciek

            Ale to nie Z2, tylko Z3 :)

  • tomikitwo

    Bardzo się cieszę, że w tym roku wybrałem HTC U11. Może nie jest rewolucyjny, ale nie ma z nim najmniejszych problemów.

    • assault

      Też mam u11, super telefon, aż dziwne że htc bankrutuje tyle lat 😊

      • Podobna sytuacja, co z SONY. Robią dobry sprzęt, lecz nie umiejętnie to sprzedają. Ludzie nie potrafią docenić i tyle, jak nie zobaczą w reklamie – marketing przede wszystkim robi swoje.

        • assault

          Z Sony jest inny problem. Telefony wyglądały ok, podoba mi się ich konsekwencja i że od wielu lat były wodoodporne. Tylko, że w USA mieli sprawę w sądzie bo te ich wodoodporne telefony po pewnym czasie się zalewały i nie chcieli tego naprawiać. Do tego śmieszna sytuacja z aparatem. Sony dostarcza wszystkim hardware, mają najlepsze moduły, ale w ich smartphonach aparat działa średnio, zawsze ustępuje flagowym samsungom, co jest winą słabego oprogramowania. Fajny mają tryb slow motion w nowej xperii, ale znowu ramki tam są potężne 😦

          Tak ogólnie nigdy nie byłem fanem soniaków, ale to nie jest już tą firma co kiedyś 🙁

          • Wystarczy wziąść do ręki współczesny smartfon Sony i większość osób automatycznie zmienia zdanie czyt. na zdjęciach nie robi to takiego wrażenia, jak na żywo. Soniakom od dawien dawna nie chodziło tak dobrze jak aktualnie. Na niektórych segmentach zarabiają nawet więcej, niż na konsolach, także sorry za wyrażenie teraz, ale gówno wiesz i gówno widziałeś. ;)

          • Grzegorz Kosowski

            Bierzemy do ręki Sony i myślimy ale cegła. Ten to do samoobrony by się nadał. Tak na serio to od wielu lat wygląda tak samo. Żadnych rewelacji. To już nie to co kiedyś.

          • No pewnie, bo wygląd przecie najważniejszy, a o całej resztę oczywiście zapominają hejterzy pisząc “to takie same od lat i to nie to samo Sony co kiedyś”, a Super Slow Motion to co jest? Mówię, oni się nie starają, tylko robią po prostu dobry telefon TYLE I AŻ TYLE.

          • Grzegorz Kosowski

            Na wszystko trzeba zwracać uwagę. W dzisiejszych czasach same podzespoły (chodź Sony i tak nie zachwyca) to nie wszystko. Wygoda i funkcjonalność ma ogromne znaczenie. To jak się go trzyma w ręku obsługije. Już sama wydajność nie wystarcza. Co do Sony to nie ma w nich nic co by konkuręcja nie miała. Mało tego w Samsungu wszystko działa jak powinno. A u Sony różnie to bywa.

          • Japończycy skupiają się na innych rozwojowych rynkach. Nie mają ambicji wrócić do piątki największych producentów smartfonów na świecie, a już nie wspominając o pogoni nad liderach. Robią po prostu dobry telefon w swoim starym dobrym stylu – a, że da się zarobić niezłą sumke, to pozostają na biznesie mobilnym. Sam CEO tej firmy nie traktuję dział mobilny priorytetowo. Moim zdaniem mimo wszystko Sony ma jeszcze szansę zdobyć sympatię w mobile. Zobaczymy, a ja czekam, co Apple pokaże. ;)

          • Chciałbym dopisać, że jestem mega zadowolony ze swojej Xperii X. Super sprzęcik. 👌 https://uploads.disquscdn.com/images/76cf77905e2e8ec6a36a2e38f03f8a89fb7a0a797405f005f39db18960799805.png

          • assault

            nie no ja nie piszę o tym jak telefon działa, tylko wyrażam swoją opinię, a dział mobilny sony jest raczej tym najmniej rentownym ;P

      • Paweł

        Też mam U11 ogólnie zadowolony, ale jest jedną rzecz która mnie mocno drażni :-D mianowicie automatyczna jasność wyświetlacza, jakoś dzieje się to zbyt agresywnie wg mnie… Nie macie podobnie?

        • Adam

          większość telefonów tej klasy tak ma. Smasung s8, Mate 9 tak samo szybko reagują.

          • Grzegorz Kosowski

            W moim S8 automatyczna jasność działania prawie idealnie. Przechodzi płynnie i niema żadnych problemów. Jedynie w całkowitej ciemności mogło być jaśniej. Ale można bez problemu z paska ustawić sobie jaśniej i cały czas działania nadal automatyka. Brawo samsung.

        • assault

          Ta automatyczna jasność jest upośledzona, w m7 jak dałem automatyczną to nie mogłem regulować paskiem i działało samo, a tu mimo że jest włączona automatyczna to dalej mogę śmigać paskiem. Jedyne co ogarnąłem to tyle że pasek powinien pozostać na środku i wtedy w trybie auto i w dzień i w nocy w miarę jest ok. Dla mnie dużo gorsze są wibracje przycisków które są zbyt mocne. W m7 miałem Takei delikatne muśnięcie podczas pisania, a tu całe urządzenie wibruje 🙁

  • stark2991

    Do wad Honora 9 dopisałbym jeszcze pamieć eMMC (tym razem w każdym egzemplarzu).
    A przy U11 bym powiedział, że to dziwne, że takie samo szkło na różnych smartfonach raz się rysuje,a raz nie. Tył jest wykonany z GG5, więc rysować to się może jakaś powłoka, jeśli tam jest, a same właściwości szkła są przecież identyczne jak np. w S8

    • Jarek

      Mama h9 i poza tym,że nie ma ois-a, telefon jest rewelacyjny. Polecam,bo telefon prawie idealny:))

  • Andrzej

    Na nokie 8 i nowe xperia nie czekacie?

    • nie mamy na co czekać :P oba modele (tj. Nokię 8 i Xperię XZ1) już testujemy ;)

  • anemusek

    Z problemami z modemami to ogólnie qualcomm od dwóch lat się nie może uporać (praktycznie w większości segmentów), a o+ po prostu zaryzykował by zaoferować pełnię jego możliwości ale wyszło, że wtedy problemy pojawiają się nazbyt często ;/

  • Samuraj

    Czekam na akcję serwisową Huawei z powłoką oleofobową.

    • stark2991

      Dlaczego sądzisz, że się doczekasz? :)

      • Marcin

        Bo na innych rynkach już trwa

        • stark2991

          I co robią z tymi telefonami, naklejają folie na ekrany?

          • Marcin

            Nakładają powłokę w serwisach

  • Adam

    Bzdury opowiadacie z tym samsungiem s8 i różowym ekranem.
    Problem występuję i będzie występował do czasu jak nie zmienią technologii produkcji tych amoledów.
    W trybie wyświetlacza Kino Amoled lub innym niż adaptacyjny kolor biały nie występuje. Jest mniej lub bardziej różowy i żadna poprawka tego nie zmieni. Samsung bzdury opowiada (bo niby co innego ma powiedzieć) a wy to powtarzacie jak amatorzy.

  • Mikołaj Makowski

    Autor artykulu chyba nie rozumie, ze wady fabrycznej w s8/s8+ nie da sie calkowicie rozwiazac softawerowo. Fakt, wydali latke, dzieki ktorej mozna jeszcze bardziej zniwelowac ten problem, ale on pozostaje. Sam widzialem rozowe ekrany w s8kach, a wedlug autora nic takiego miejsca nie mialo.

  • elora

    Ten teks “(choć zapewne nie dla posiadaczy)” to raczej pasuje wpisać przy S8 i różowych ekranach a nie przy One+. Zalatuje hipokryzją w artykule.

  • Paweł Olejniczak

    LG V30 już widnieje w RTV EURO AGD (narazie nie ma ceny, ale ja obstawiam jakieś 3500 zł)

    • krzjna

      W Bludiode jest za 3 600 w przedsprzedażny, więc dobrze obstawiasz.

  • PST

    Czyli Samsung dzięki swojemu agresywnemu marketingowi sprzedaje mnóstwo sprzętu, który wcale nie jest aż tak dobry (powód: wszystkie flagowe Samsungi z czasem zwalniają, inne marki nie mają aż takich problemów albo nie mają ich w ogóle). Za to HTC przez braki w marketingu sprzedaje stosunkowo mało sprzętu, który jest przegenialny. Co za chory świat.

  • Wally_Bishop

    Kasiu, ja mogę ostrzec przed zakupem OnePlus, a właściwie próby zwrotu w ciągu EU 14 dni. Kazano mi wysłać telefon do serwisu w Czechach, z którymi nie maja kontaktu i nie są w stanie – od 2 tygodni zweryfikować tzw. inspection – oprócz samego faktu, że telefon tam dotarł. Support jest w tym wypadku beznadziejny, nie potrafią zająć się tematem, do tego, przykro powiedzieć, rozmijają się z prawdą – jeden konsultant mówi, że telefon dotarł, dostali odpowiedź, w ciągu 48h robią zwrot kasy, inny konsultant po paru godzinach odpisuje, ze jednak kontaktu nie mają i że trzeba czekać. Do tego dochodzą inne szczegóły, telefon sprzedawany w EU, brak paragonu EU (a chyba być powinien by prawidłowo sprzęt reklamować) czy ew. zgłosić problem do rzecznika praw konsumenta – niestety bez tego jest to niemożliwe.

  • Ketchup

    Ta o krzywo spasowanych pleckach w HTC U11 było w kilku zagranicznych i polskich recenzjach. Do tego na kilku forach zachodnich oraz jednym pl są wątki gdzie ludzie zgłaszają samo pęknie pleców HTC U11. Czyżby uciskanie telefonu tzw HTC sens plus krzywo przyklejone plecy nie powoduje pekania – ale po co Google pytać, to idealny telefon :).

  • Etr

    “Zaktualizujemy oprogramowanie, ponieważ jest część niezadowolonych klientów, choć z telefonem jako takim, nie ma problemu.”

    Samsung tak ściemnia, ze aż mijest wstyd za nich. różowego ekranu NIE MOŻNA naprawić softwarowo.

  • przemow

    Mam odpowiedź od Huawei – P10 nie posiada powłoki oleofobowej :( , szkoda, ale mój N5 też jej nie ma więc dla mnie to żadna różnica :D .

  • krzychud

    HTC U11 – mój egzemplarz padł po 3 tygodniach. Najpierw przestały działać czujniki EdgeSense, potem przestał się ładować, po kilku dniach padł całkowicie. Jedyny autoryzowany serwis HTC (wystarczy o nich poczytać opinie) nie uznał gwarancji, więc wycena na ponad 1700zł. Co do jego wodoszczelności mam pewne obawy, że jest tylko na papierze. Mój się mocno zapocił podczas lekkiego deszczu i stąd mogły zacząć się w/w problemy.
    To mój pierwszy i ostatni produkt HTC. Dziękuję za takiego flagowca, który nie spełnia norm określonych przez samego producenta.

Komputronik Dell Gaming
Elastyczny Hosting dostarcza dhosting.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona