fot. OnePlus, SecureLogix

Wiemy dlaczego OnePlus 5 się restartował, gdy użytkownik dzwonił na numer alarmowy

W zeszłym tygodniu właściciele OnePlus 5 zaczęli masowo zgłaszać, że ich smartfony samoistnie się restartują, kiedy oni próbują zadzwonić na numer alarmowy. I choć sprawa wyglądała poważnie, to jest już załatwiona – OnePlus wydał bowiem odpowiednią aktualizację oprogramowania. A my się dowiedzieliśmy, co zawiniło.

Okazało się, że OnePlus 5 restartował się tylko wtedy, kiedy użytkownik dzwonił, wykorzystując technologię VoLTE i próbował połączyć się z numerami, które wykorzystują OTDOA. Niewtajemniczonym wyjaśnię, że OTDOA to system, który wykorzystuje sygnały LTE, aby określić przybliżoną lokalizację użytkownika. Wysyła on bowiem krótkie sygnały do nadajników i na tej podstawie potrafi podać, gdzie znajduje się dzwoniący.

OTDOA jest bardzo przydatne w sytuacjach alarmowych. Nie zawsze bowiem poszkodowany może lub jest w stanie powiedzieć, gdzie się znajduje. Po prostu, zdarza się, i to nawet dość często. Mimo to, dyspozytor z jednostki ratunkowej jest w stanie go zlokalizować i szybko wysłać pomoc, a tym samym nierzadko uratować komuś życie.

Jak wspomniałem, OnePlus wydał już stosowną aktualizację, która rozwiązała przywoływany tu problem. Większość doniesień dotyczyła prób połączeń na numer 911, choć gdzieś mi się obiło o uszy, że ze 112 również były problemy. Na szczęście to już przeszłość i nie ma sobie co tym zaprzątać głowy. Wszyscy właściciele OnePlus 5 mogą na powrót poczuć się w 100% bezpieczni.

Źródło: OnePlus przez Android Central; SecureLogix