Volkswagen ID. Aero elektryczny passat
(fot. Volkswagen)

Oto elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID. Aero

W przyszłości nie będzie już miejsca dla Passata z silnikiem TDI. Zastąpi go w pełni elektryczny model Volkswagen ID. Areo.

Kolejny ważny model Volkswagena w elektrycznej wersji

Producent z Wolfsburg ma w ofercie co najmniej kilka samochodów, które z pewnością zapiszą się w historii motoryzacji. Wśród nich znajduje się między innymi Golf i Passat. Ten pierwszy już wcześniej doczekał się elektrycznego następcy – ID.3. Natomiast ten drugi zostanie zastąpiony modelem Volkswagen ID. Aero.

Przez modę na SUV-y i crossovery, Passat nie jest już aż tak częstym widokiem na drogach, ale wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że niemiecki koncern, mający ambitne plany związane z elektromobilnością, uwzględnił również w nowym portfolio elektrycznego następcę Passata.

Volkswagen ID. Aero elektryczny passat
(fot. Volkswagen)

Wcześniej już przedstawione zostały grafiki koncepcyjne, zapowiadające wprowadzenie nowego elektryka. Teraz z kolei zobaczyliśmy, jak będzie wyglądał Volkswagen ID. Aero, a także producent zdradził kilka ważnych szczegółów.

Elektryczny Passat zapewni ponad 600 km zasięgu

Volkswagen ID. Aero ma być flagowym przedstawicielem elektrycznej rodziny ID., a więc należy oczekiwać najnowszych technologii i osiągów, które pozwolą mu rywalizować z najlepszymi graczami na rynku.

Obecnie mamy do czynienia ze studyjnym modelem, ale produkcyjny Volkswagen ID. Aero będzie różnił się tylko drobnymi szczegółami, o ile w ogóle Niemcy zdecydują się na wprowadzenie widocznych zmian.

Dowiedzieliśmy się, że jedną z zalet będzie niski współczynnik oporu powietrza – Cx na poziomie 0,23. Ma to przełożyć się na większy zasięg, a najpewniej również na zmniejszenie niepożądanych hałasów. Volkswagen informuje, że docelowo elektryczny Passat ma oferować aż 620 km zasięgu według WLTP, co należy uznać za naprawdę świetny wynik. Na pokładzie znajdzie się akumulator o pojemności 77 kWh.

Volkswagen ID. Aero elektryczny passat
(fot. Volkswagen)

Nowy model został oparty na platformie MEB, dobrze znanej z innych elektryków koncernu (np. ID.5 czy Audi Q4 e-tron). Klienci otrzymają naprawdę sporą limuzynę, której długość będzie wynosić niemal 5 metrów. Nie powinno więc zabraknąć miejsca dla kierowcy, a także dla pasażerów z tyłu.

Volkswagen ID. Areo początkowo zadebiutuje w Chinach, czyli w kraju kochającym spore sedany. Następnie elektryczny Passat zostanie wprowadzony w Europie – jego produkcja ma ruszyć w fabryce w Emden w 2023 roku.