VeloKorzyści w VeloBanku
VeloKorzyści (źródło: VeloBank)

Vela dołącza do VeloBanku. W czym może Ci pomóc?

VeloBank zaanonsował nową funkcję w aplikacji mobilnej, opartą o sztuczną inteligencję. Jest nią Vela – asystentka i ekspertka od usług bankowych, która wesprze klientów w codziennych czynnościach bankowych.

Wirtualna asystentka dołączy do funkcji aplikacji mobilnej VeloBanku

VeloBank intensywnie rozwija swoje usługi w Polsce. Od października 2024 roku klienci banku mogą korzystać z programu lojalnościowego VeloKorzyści i zdobywać m.in. darmowe ubezpieczenia, zniżki na OC/AC lub cashback za zakupy. Z kolei w styczniu 2025 roku VeloBank zaanonsował „Click to Pay”, czyli nowy standard płatności kartą w internecie.

W lipcu 2024 roku bank postanowił również wprowadzić usługę VeloFotka, czyli kredyt na zdjęcie. Wystarczy, że osoba zainteresowana wzięciem kredytu do 6500 złotych na konkretny przedmiot zrobi jego zdjęcie wraz z ceną za pośrednictwem aplikacji mobilnej, a następnie prześle je do analizy. Sztuczna inteligencja rozpozna produkt i automatycznie uzupełni część wniosku o kredyt.

Teraz wreszcie przyszedł czas na kolejną nowość opartą o AI, a jest nią Vela – wirtualna asystentka. Jej zadaniem jest odpowiadanie na zadawane przez klientów pytania dotyczące posiadanych produktów, a także wsparcie w podstawowych czynnościach związanych z ich obsługą.

Vela - wirtualna asystentka AI klientów VeloBanku
Vela (źródło: VeloBank)

Vela ma sukcesywnie pojawiać się w aplikacjach mobilnych kolejnych użytkowników, a gdy już dołączy do funkcji apki, będzie dostępna przez całą dobę. Ponadto ta wirtualna asystentka AI operuje językiem naturalnym, komunikuje się za pomocą tekstu i mowy oraz zapamiętuje kontekst przeprowadzonych z klientem rozmów.

W czym może pomóc Ci Vela?

Wirtualna asystentka w bankowości mobilnej ma wspierać klientów w codziennym zarządzaniu finansami. Vela nie tylko odpowie na pytania o produkty, ale także przekaże informacje na temat salda konta, szczegóły dotyczące historii transakcji czy też przedstawi terminy spłat rat. Sztuczna inteligencja pomoże również w wygenerowaniu kodu Blik, wprowadzeniu zmian w limitach transakcji na karcie lub znalezieniu danej usługi czy produktu w aplikacji mobilnej.

VeloBank zapowiada, że nowa funkcja będzie nadal rozwijana i aktualizowana wraz z ofertą banku oraz dostosowywana do bieżących potrzeb klientów.