Terminal w smartfonie w Credit Agricole
Terminal w smartfonie (źródło: Credit Agricole)

Smartfon jako terminal. Credit Agricole uruchamia nową aplikację

Bank Credit Agricole, wraz z Elavon oraz spółką PinAppAll, uruchomił nową aplikację, dzięki której Twój smartfon może pełnić rolę terminala płatniczego. Ile trzeba zapłacić za nową możliwość i jakie są jej ograniczenia?

Twój smartfon może stać się terminalem dzięki Credit Agricole

Elavon SoftPOS to najnowsza propozycja Credit Agricole. Jest to aplikacja przeznaczona na urządzenia mobilne, pozwalająca na przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pośrednictwem karty płatniczej. System ten doskonale sprawdzi się w mobilnych bądź małych biznesach, takich jak niewielkie bary, restauracje, foodtracki, taksówki czy gabinety lekarskie. Aplikacja może być także przydatna dla tych, którzy działają w branży kreatywnej, oferując rękodzieło czy w ogrodnictwie.

Zasada działania jest taka sama, jak w przypadku tradycyjnych kart płatniczych – wystarczy, że klient przyłoży plastikową kartę zbliżeniową lub mobilny portfel do sprzętu przedsiębiorcy. Użytkownicy mogą też skorzystać z transakcji wymagających podania PIN-u.

Aplikacja Elavon SoftPOS jest usługą płatną, choć po osiągnięciu granicy obrotu na poziomie 1500 złotych miesięcznie opłata jest zerowana. Zawierając umowę na 24 miesiące koszt korzystania z aplikacji wynosi 9,99 złotych miesięcznie, dodatkowo pobierana jest prowizja 0,65% oraz 7 groszy za każdą transakcję. Jeśli użytkownik zdecyduje się na zawarcie umowy na 36 miesiące, koszt miesięczny wyniesie 7,99 złotych, prowizja 0,61%, a opłata za każdą transakcję 7 groszy.

Ograniczenia i warunki usługi Credit Agricole

Aby móc korzystać z aplikacji Credit Agricole i zamienić swój smartfon w terminal, trzeba spełnić kilka warunków. Najważniejszym jest oczywiście założenie Konta Biznes w banku i aktywne korzystanie z niego. Należy także wyposażyć się w urządzenie mobilne z systemem Android minimum w wersji 8.1 – nie jest potrzebne kupowanie żadnych dodatkowych sprzętów.

Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z oferty Fundacji Polska Bezgotówkowa, która przez pierwszych 12 miesięcy pokrywa koszty Elavon SoftPOS. Instytucja udziela wsparcia nawet, jeśli aplikacja jest drugą metodą przyjmowania płatności bezgotówkowych od klientów (po terminalu płatniczym). Warunkiem jest jednak aktywne korzystanie z obu urządzeń oraz wdrożenie Elavon SoftPOS w czasie do pięciu miesięcy od instalacji terminala płatniczego.