Temu
(źródło: Temu)

Stało się: Temu popularniejsze od Allegro

Zanosiło się do tego już od kilku miesięcy. W końcu jednak Temu zdołało przyciągnąć większą liczbę użytkowników w Polsce niż Allegro.

W marcu 2025 roku Temu miało więcej użytkowników niż Allegro. Po raz pierwszy w historii

Temu weszło na polski rynek e-commerce w czerwcu 2023 roku. Od samego początku promowało się przede wszystkim w mediach społecznościowych, co robi do dziś. Ponadto reklamy platformy można zobaczyć w serwisie YouTube. I choć w przeszłości polskie władze zarzuciły Temu, że nie działa w pełni zgodnie z prawem, a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zagroził nawet Temu wysoką karą, to mieszkańcy Polski ochoczo sprawdzają, co ma ono do zaoferowania.

Liczba użytkowników Temu, zarejestrowanych w badaniu Mediapanel, sukcesywnie zbliżała się do liczby użytkowników Allegro. W końcu w marcu 2025 roku do tej pory najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce została zdetronizowana:

TemuAllegro
Styczeń 2025 roku18 055 71018 388 134
Luty 2025 roku17 724 90617 848 026
Marzec 2025 roku18 114 51617 836 038

Gemius zastrzega jednak, że wskaźnik „użytkownicy” (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę aktywnych użytkowników platform/serwisów czy też zarejestrowanych na nich kont. Niekoniecznie zatem więcej mieszkańców Polski kupowało w marcu 2025 roku na Temu niż na Allegro – tego nie wiadomo.

Gemius i PBI zapowiadają zmiany w badaniu Mediapanel

Choć liczba „realnych użytkowników” jest w jakiś sposób miarodajna, to nie pokazuje, ile faktycznie osób korzysta z usług oferowanych przez daną platformę. Sytuacja z Allegro i Temu (prawdopodobnie) zmotywowała twórców Mediapanelu do wprowadzenia zmian, które mają zapewnić więcej informacji. Dzięki nim badanie będzie lepiej odzwierciedlało obraz polskiego internetu, jeśli chodzi o realne korzystanie użytkowników z serwisów i aplikacji e-commerce.

Wspólnie z Gemiusem chcemy pochylić się nad obecnie prezentowanymi wskaźnikami, by opracować dodatkowe, lepiej odzwierciedlające zaangażowanie użytkowników segmentu e-commerce. Krzysztof Mikulski, prezes Polskich Badań Internetu (PBI)

Gemius i Polskie Badania Internetu zapraszają do dialogu wszystkie chętne podmioty z branży e-commerce, aby nowe rozwiązanie uwzględniało różne punkty widzenia. Planowany wskaźnik lub wskaźniki powinny zostać dopracowane w ciągu kilku miesięcy. Jak powiedział Marcin Pery, prezes Gemiusa – to będzie nowa jakość na rynku mediów.