Zanosiło się do tego już od kilku miesięcy. W końcu jednak Temu zdołało przyciągnąć większą liczbę użytkowników w Polsce niż Allegro.
W marcu 2025 roku Temu miało więcej użytkowników niż Allegro. Po raz pierwszy w historii
Temu weszło na polski rynek e-commerce w czerwcu 2023 roku. Od samego początku promowało się przede wszystkim w mediach społecznościowych, co robi do dziś. Ponadto reklamy platformy można zobaczyć w serwisie YouTube. I choć w przeszłości polskie władze zarzuciły Temu, że nie działa w pełni zgodnie z prawem, a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zagroził nawet Temu wysoką karą, to mieszkańcy Polski ochoczo sprawdzają, co ma ono do zaoferowania.
Liczba użytkowników Temu, zarejestrowanych w badaniu Mediapanel, sukcesywnie zbliżała się do liczby użytkowników Allegro. W końcu w marcu 2025 roku do tej pory najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce została zdetronizowana:
Temu | Allegro | |
Styczeń 2025 roku | 18 055 710 | 18 388 134 |
Luty 2025 roku | 17 724 906 | 17 848 026 |
Marzec 2025 roku | 18 114 516 | 17 836 038 |
Gemius zastrzega jednak, że wskaźnik „użytkownicy” (real users) oznacza liczbę osób odwiedzających daną stronę lub aplikację, nie zaś liczbę aktywnych użytkowników platform/serwisów czy też zarejestrowanych na nich kont. Niekoniecznie zatem więcej mieszkańców Polski kupowało w marcu 2025 roku na Temu niż na Allegro – tego nie wiadomo.
Gemius i PBI zapowiadają zmiany w badaniu Mediapanel
Choć liczba „realnych użytkowników” jest w jakiś sposób miarodajna, to nie pokazuje, ile faktycznie osób korzysta z usług oferowanych przez daną platformę. Sytuacja z Allegro i Temu (prawdopodobnie) zmotywowała twórców Mediapanelu do wprowadzenia zmian, które mają zapewnić więcej informacji. Dzięki nim badanie będzie lepiej odzwierciedlało obraz polskiego internetu, jeśli chodzi o realne korzystanie użytkowników z serwisów i aplikacji e-commerce.
Wspólnie z Gemiusem chcemy pochylić się nad obecnie prezentowanymi wskaźnikami, by opracować dodatkowe, lepiej odzwierciedlające zaangażowanie użytkowników segmentu e-commerce. Krzysztof Mikulski, prezes Polskich Badań Internetu (PBI)
Gemius i Polskie Badania Internetu zapraszają do dialogu wszystkie chętne podmioty z branży e-commerce, aby nowe rozwiązanie uwzględniało różne punkty widzenia. Planowany wskaźnik lub wskaźniki powinny zostać dopracowane w ciągu kilku miesięcy. Jak powiedział Marcin Pery, prezes Gemiusa – to będzie nowa jakość na rynku mediów.