Grupa Play, UPC
(źródło: Play)

Abonament w Play drożeje. Jakich umów dotyczy podwyżka?

Play zapowiada podwyżki cen za abonament dla klientów indywidualnych i biznesowych. Od kiedy wzrośnie koszt, w jaki sposób zostanie oszacowany i co zrobić, jeśli nie chcemy zaakceptować nowych warunków?

Play zapowiedział zmiany w cenach usług abonamentowych

Operator Play w ciągu ostatnich lat intensywnie rozwijał swoje usługi. Znacząco rozbudował sieć, poprawił zasięg i jakość sygnału oraz oferuje coraz wyższą prędkość transmisji danych. Jednak – jak się domyślamy – nie ma nic za darmo. Fioletowy operator podjął decyzję o zmianach w kosztach abonamentowych. Powodem tego postanowienia są rosnące ceny towarów i usług.

Abonament wzrośnie w przypadku umów zawartych na czas nieokreślony, zarówno z klientami indywidualnymi, jak i biznesowymi. Każdy abonent, którego dotknie podwyżka, otrzyma oficjalną informację listownie bądź za pośrednictwem wiadomości e-mail. Podniesione ceny będą obowiązywały po miesiącu od otrzymania przez klienta informacji od operatora, od początku nowego okresu rozliczeniowego.

Jakie podwyżki zapowiedział Play?

Wzrost cen abonamentu dla konsumentów został wyliczony na podstawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych za 2024 rok. Ogłosił go Prezes Głównego Urzędu Statystycznego dnia 15 stycznia 2025 roku. Wskaźnik wyniósł 103,6. Podwyżka jest wynikiem iloczynu kwoty abonamentu za usługi i 103,6%. Kwota ta dotyczy wyłącznie opłaty za usługę, bez opłaty za urządzenie lub przyłączenie.

Abonament części klientów biznesowych zostanie podniesiony w podobny sposób, co klientów indywidualnych, czyli na podstawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych za 2024 rok – zgodnie z wyżej opisanymi zasadami dla konsumentów. Abonament dla pozostałych klientów biznesowych będzie podniesiony proporcjonalnie do wzrostu kosztów świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Co możesz zrobić, jeśli nie akceptujesz nowych warunków umowy oferowanej przez Play?

Play zaznacza, że jeśli zapowiedziane zmiany nie są akceptowalne, klient może wypowiedzieć umowę do momentu jej wejścia w życie (konkretna data zostanie przekazana przez Play w wiadomości e-mail lub listownie). W takim przypadku umowa zostanie rozwiązana zgodnie z upływem okresu wypowiedzenia, a konsument nie będzie zobowiązany do zwrotu ulgi czy zapłaty odszkodowania.