Historyczny moment w Play. Pobito ważny rekord

Play logo

fot. Anemone123 / Pixabay

Play ma powody do świętowania. Operator pochwalił się pobiciem własnego, znaczącego rekordu. Zapowiedział również prezentację nowe oferty, która ma być mocną odpowiedzią na propozycje konkurencji.

Rekordowa liczba klientów Play

W pierwszym kwartale 2022 roku całkowita baza raportowanych klientów mobilnych tego operatora (bez uwzględniania M2M) po raz pierwszy w historii przekroczyła 16 mln – osiągnęła poziom 16,09 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 6%. Z kolei liczba aktywnych klientów mobilnych w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosła 12,473 mln i również w tym obszarze odnotowano wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – o 5%.

W pierwszym kwartale 2022 roku operator odnotował również „znaczący wzrost” liczby abonentów usług dla domu – Play NOW TV i FBB, bo aż o 81% rok do roku. Na koniec marca 2022 roku korzystało z nich 293 tysięcy klientów. Dobra passa nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe – przychód z usług mobilnych za pierwszy kwartał bieżącego roku wyniósł 1,05 mld złotych i był wyższy o 5,5% w porównaniu przychodu z analogicznego okresu w 2021 roku. Całkowite przychody operatora wyniosły z kolei 1,77 mld złotych.

Play poinformował również, że w pierwszym kwartale 2022 roku przybyło mu 959 stacji bazowych (w porównaniu ze stanem na koniec pierwszego kwartału 2021 roku), dzięki czemu ich ogólna liczba zwiększyła się do 9866. 9 maja dowiedzieliśmy się natomiast, że w kwietniu operator uruchomił 50 nowych stacji bazowych i łącznie miał ich ponad 9,9 tys. Niestety, nie udało mi się dowiedzieć, na jakiej części z nich działa 5G.

źródło: Biuro prasowe Play

Jean-Marc Harion, Prezes Zarządu Play, powiedział, że wyniki pierwszego kwartału udowodniły, że zespół Play wykazuje się wyjątkowymi umiejętnościami i zaangażowaniem, aby pozostać blisko naszych klientów i rozwijać nasz biznes. Zaowocowało to dalszym wzrostem bazy abonentów usług mobilnych i domowych oraz przekroczeniem progu 16 milionów klientów.

Idzie nowe – szczegóły poznamy już za kilka dni

Operator poinformował również, że 25 maja 2022 roku odbędzie się konferencja pod hasłem „Więcej, lepiej, szybciej”, w trakcie której mamy poznać nową ofertę. Prawdopodobnie będzie to oferta konwergentna, składająca się zarówno z usług Play, jak i UPC Polska, którego przejęcie zostało zakończone 1 kwietnia 2022 roku.

Play zaczął już nawet ją zapowiadać. Bannery reklamowe z hasłem „Więcej, lepiej, szybciej” można zobaczyć przy ulicach miast w całej Polsce.

Exit mobile version