Play logo
fot. Anemone123 / Pixabay

Historyczny moment w Play. Pobito ważny rekord

Play ma powody do świętowania. Operator pochwalił się pobiciem własnego, znaczącego rekordu. Zapowiedział również prezentację nowe oferty, która ma być mocną odpowiedzią na propozycje konkurencji.

Rekordowa liczba klientów Play

W pierwszym kwartale 2022 roku całkowita baza raportowanych klientów mobilnych tego operatora (bez uwzględniania M2M) po raz pierwszy w historii przekroczyła 16 mln – osiągnęła poziom 16,09 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 6%. Z kolei liczba aktywnych klientów mobilnych w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosła 12,473 mln i również w tym obszarze odnotowano wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – o 5%.

W pierwszym kwartale 2022 roku operator odnotował również „znaczący wzrost” liczby abonentów usług dla domu – Play NOW TV i FBB, bo aż o 81% rok do roku. Na koniec marca 2022 roku korzystało z nich 293 tysięcy klientów. Dobra passa nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe – przychód z usług mobilnych za pierwszy kwartał bieżącego roku wyniósł 1,05 mld złotych i był wyższy o 5,5% w porównaniu przychodu z analogicznego okresu w 2021 roku. Całkowite przychody operatora wyniosły z kolei 1,77 mld złotych.

Play poinformował również, że w pierwszym kwartale 2022 roku przybyło mu 959 stacji bazowych (w porównaniu ze stanem na koniec pierwszego kwartału 2021 roku), dzięki czemu ich ogólna liczba zwiększyła się do 9866. 9 maja dowiedzieliśmy się natomiast, że w kwietniu operator uruchomił 50 nowych stacji bazowych i łącznie miał ich ponad 9,9 tys. Niestety, nie udało mi się dowiedzieć, na jakiej części z nich działa 5G.

Play wyniki finansowe liczba klientów pierwszy kwartał Q1 2022 roku
źródło: Biuro prasowe Play

Jean-Marc Harion, Prezes Zarządu Play, powiedział, że wyniki pierwszego kwartału udowodniły, że zespół Play wykazuje się wyjątkowymi umiejętnościami i zaangażowaniem, aby pozostać blisko naszych klientów i rozwijać nasz biznes. Zaowocowało to dalszym wzrostem bazy abonentów usług mobilnych i domowych oraz przekroczeniem progu 16 milionów klientów.

Idzie nowe – szczegóły poznamy już za kilka dni

Operator poinformował również, że 25 maja 2022 roku odbędzie się konferencja pod hasłem „Więcej, lepiej, szybciej”, w trakcie której mamy poznać nową ofertę. Prawdopodobnie będzie to oferta konwergentna, składająca się zarówno z usług Play, jak i UPC Polska, którego przejęcie zostało zakończone 1 kwietnia 2022 roku.

Play zaczął już nawet ją zapowiadać. Bannery reklamowe z hasłem „Więcej, lepiej, szybciej” można zobaczyć przy ulicach miast w całej Polsce.