Jedziesz samochodem elektrycznym na ferie? Jeśli tak, to warto wiedzieć o promocji przygotowanej przez Orlen. W jej ramach za kilowatogodzinę zapłacimy odczuwalnie mniej.
Orlen rusza z nową promocją dla właścicieli elektryków
Niedawno użytkownicy BEV-ów mogli dowiedzieć się, że Lidl podniósł ceny za ładowanie. Nie była to zbyt przyjemna wiadomość, ale następnie pojawiły się dwie dobre informacje. Tesla Model 3 potaniała w Polsce, a także wystartowała nowa promocja Orlenu, która umożliwia tańsze ładowanie samochodu elektrycznego, więc również tańsze podróżowanie.
Co ciekawe, nie jest to pierwsza podobna promocja ogłoszona w ciągu ostatnich miesięcy. Za ładowanie na Orlen Charge mniej płaciliśmy w grudniu 2024 roku. Widać więc, że chyba coś ruszyło się w kwestii elektryków w polskim koncernie, bo coraz częściej możemy usłyszeć o różnych promocjach, a także o nowych rozwiązaniach (np. możliwość zbierania punktów Vitay za ładowanie).
W ramach promocji za kilowatogodzinę zapłacimy:
- ładowarki AC – 1,46 złotych za kWh (regularna cena 1,95 złotych),
- ładowarki DC o mocy 50 kW lub niższej – 2,02 złotych za kWh (regularna cena 2,69 złotych),
- ładowarki DC o mocy ponad 50 kW i niższej lub równej 125 kW – 2,17 złotych za kWh (regularna cena 2,89 złotych),
- ładowarki DC o mocy ponad 125 kW – 2,39 złotych za kWh (regularna cena 3,19 złotych).

Zmniejszona została również dodatkowa opłata, która pobierana jest za przekroczenie wyznaczonego czasu. Normalnie stawka wynosi 0,40 złotych za każdą dodatkową minutę ładowania. Natomiast w okresie promocji cena to 0,30 złotych za każdą minutę. Wypada dodać, że dla ładowarek DC opłata naliczana jest po przekroczeniu 60 minut. W przypadku ładowarek po 720 minutach.
Promocja obowiązuje od 1 lutego do 28 lutego 2025 roku. Przed skorzystaniem z niższych cen warto zapoznać się z regulaminem promocji.
Promocja na Orlen Charge cieszy, ale…
Zdarza się, że to właśnie ładowarka Orlenu jest tą najlepszą na danej trasie. W związku z tym, uruchomienie promocji to zdecydowanie dobra informacja. Z drugiej strony, normalne ceny powinny być na poziomie tych z promocji, aby cała usługa była konkurencyjna na rynku. Przy regularnych cenach jest po prostu nieprzyjemnie drogo.