Nowy Facebook z Dark Mode jeszcze przed wiosną

(fot. Tabletowo.pl)

Wreszcie, po oficjalnej zapowiedzi, testach na małej grupie użytkowników, Facebook wprowadzi nowy wygląd serwisu na desktopie. Wraz ze znacząco przebudowanym interfejsem zobaczymy opcjonalny tryb ciemny.

Trochę musieliśmy czekać

Facebook w nowej wersji został przedstawiony podczas zeszłorocznej konferencji F8. Wówczas dowiedzieliśmy się, że interfejs ma stać się bardziej intuicyjny i spójny, a także użytkownik ma szybciej znaleźć interesujące go opcje. Firma Marka Zuckerberga przedstawiła również grafiki, na których mogliśmy zobaczyć, jak całość będzie się prezentować.

Przebudowany interfejs znany już od 1 kwietnia 2019 roku. Mimo iż wówczas Facebook stwierdził, że zostanie on wdrożony w ciągu najbliższych miesięcy, to nadal dostępny jest wyłącznie dla niewielkiej grupy użytkowników. Warto zauważyć, że niebawem minie rok od pierwszego pokazu. Cóż, niewykluczone, że wprowadzenie zmian okazało się większym wyzwaniem niż początkowo zakładano.

To ile musimy jeszcze czekać? Facebook potwierdził serwisowi CNET, że planuje wydawać nową wersję przed wiosną tego roku. Oznacza to, że użytkownicy powinni spodziewać się odświeżonego wyglądu najpóźniej pod koniec marca. Należy zaznaczyć, że chodzi o masowe udostępnienie dla wszystkich osób korzystających z Facebooka na desktopie.

Nowy wygląd to zmiana na lepsze? Nie dla wszystkich

Owszem, na grafikach nowy Facebook wygląda całkiem nieźle i co może być zaletą, interfejs jest bardziej spójny z mobilną aplikacją. Jednak jak wynika z opinii testerów, nie wszyscy są zadowoleni z planowanych zmian.

Najczęściej odświeżonej wersji zarzuca się, że jest zbytnio nastawiona na obsługę dotykową. Poszczególne elementy są zbyt duże, zajmują znaczną część ekranu, a całość mogłaby sprawdzić się na tablecie, ale niezbyt dobrze wypada podczas obsługi myszką i klawiaturą.

Wybrani testerzy skarżą się również na nadmiar białego tła. Na szczęście, tutaj z pomocą przychodzi opcjonalny Dark Mode. Ciemniejsze kolory będzie można aktywować w ustawieniach, co powinno przełożyć się na wyższy komfort korzystania nocą i w ciemniejszych pomieszczeniach. Z drugiej strony, brakuje czegoś po środku – mamy albo przesadnie białą wersję albo cały serwis na czarno.

Możliwe, że wraz z wprowadzeniem Dark Mode na desktopie, również główna mobilna aplikacja Facebooka otrzyma ciemniejszy zestaw kolorów. Obecnie użytkownicy są skazani na białe tło, którego jest trochę za dużo. Firma do tej pory wdrożyła ciemny tryb tylko w Messengerze i Instagramie. W kolejce, oprócz apki Facebook, czeka jeszcze WhatsApp.

źródło: 9to5Mac, CNET

Exit mobile version