fot. Pixabay

Facebook zyskuje nowy wygląd. Wkrótce wzbogaci się też o masę nowych funkcji

Dzisiejszego wieczora (czasu polskiego) rozpoczęła się dwudniowa konferencja Facebook F8 2019. Pierwszego dnia gigant społecznościowy zapowiedział m.in. liczne nowości w swoich aplikacjach. Wkrótce pojawi się zupełnie nowa aplikacja Messengera na desktopy, jednak to właśnie Facebook doczeka się największego odświeżenia.

Nowy wygląd Facebooka

Pierwszą nowością, jaką zapowiedziano podczas tegorocznej konferencji Facebook F8, jest całkowicie odświeżony wygląd Facebooka – wydanie zostało oznaczone jako FB5. Gigant deklaruje, że dzięki liftingowi serwis stanie się „łatwiejszy w obsłudze, szybszy i jeszcze bardziej wciągający”, a do tego społeczności mają być w centrum. W założeniach taki interfejs ma sprawić, że użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka i najczęściej wykorzystywane funkcje.

Nowy wygląd Facebooka (fot. Facebook)

Nowy wygląd Facebooka jest już udostępniany w aplikacji na urządzenia mobilne, natomiast wersja desktopowa zacznie być widoczna w takim wydaniu „w ciągu kilku następnych miesięcy”.

Grupy będą najważniejsze

Po odświeżeniu interfejsu użytkownicy powinni łatwiej przechodzić z publicznych stref do bardziej prywatnych, jak Grupy. A tych, jak wynika z wyliczeń Facebooka, są już dziesiątki milionów i należy do nich ponad 400 milionów osób! W związku z tym gigant społecznościowy postanowił stworzyć mechanizmy, które ułatwią interakcje z Grupami.

Po pierwsze, zakładka Grupy została całkowicie przeprojektowana, aby użytkownik mógł łatwiej przejrzeć feed z treściami udostępnianymi przez członków Grup oraz odnaleźć kolejne grupy, które mogą go zainteresować.

Facebook ułatwił także dołączanie do nowych grup – odpowiednie rekomendacje znajdą się we wszystkich zakładkach w aplikacji (m.in. Marketplace, Gaming/Gry na Facebooku, czy Facebook Watch). Do tego użytkownik ma widzieć więcej postów z Grup na swoim feedzie oraz mieć możliwość szybkiego udostępniania postów w Grupach.

Kolejną nowością w Grupach są funkcje dostępnie wyłącznie w grupach specjalizujących się w danej dziedzinie. Dla przykładu: w grupie zajmującej się tematyką zdrowotną członkowie będą mogli opublikować post i udostępnić informację anonimowo, bez podawania swojego imienia i nazwiska (raczej mało kto chciałby się bowiem przyznawać, że ma na przykład wstydliwą chorobę i szuka antidotum). Z kolei w grupach poświęconych ogłoszeniom o pracę użytkownicy mają mieć możliwość łatwiejszego aplikowania do ogłaszających się pracodawców.

Facebook Dating

Funkcja ta nie jest dostępna w Polsce, jednak wkrótce i ona doczeka się sporej aktualizacji, bowiem Facebook wprowadzi opcję o nazwie „Secret Crush”. Dla tych, co nie wiedzą: określenie „crush” oznacza osobę, w której inna skrycie się kocha.

Użytkownik Facebook Dating będzie mógł wybrać do dziewięciu swoich znajomych i określić ich jako „Secret Crush”, jeśli dane osoby mu się podobają lub/i czuje do nich miętę. Kiedy dana (wybrana wcześniej) osoba również skorzysta z tej funkcji i zaznaczy osobę, która wcześniej określiła ją jako swojego/swoją „crush”, wówczas obie zostaną o tym poinformowane (wtedy i tylko wtedy – w przeciwnym razie nikt się o takim wytypowaniu nie dowie). Czyli to taki „anonimowy Tinder na Facebooku”.

Początkowo Facebook Dating dostępny był w Kolumbii, Tajlandii, Kanadzie, Argentynie i Meksyku, ale od dziś dostęp do tej funkcji dostaną mieszkańcy kolejnych czternastu: Filipin, Wietnamu, Singapuru, Malezji, Laosu, Brazylii, Peru, Chile, Boliwii, Ekwadoru, Paragwaju, Urugwaju, Gujany i Surinamu.

Nowe sposoby poznawania nowych ludzi na Facebooku

Facebook postanowił ułatwić ludziom poznawanie się na Facebooku – ma w tym pomóc zakładka „Meet New Friend”. Jest to jednak opcjonalne – każdy użytkownik musi najpierw wyrazić zgodę na pojawianie się w sugerowanych osobach. A te dobierane są na podstawie analizy profili – jeśli dane osoby chodzą do tej samej szkoły lub pracują w tym samym miejscu, to istnieje prawdopodobieństwo, że zostaną zasugerowane komuś jako potencjalny nowy znajomy.

Zakładka „Nowe wydarzenia”

Facebook zapowiedział, że latem 2019 roku zaprezentuje nową zakładkę „Wydarzenia”, w której użytkownik będzie mógł zobaczyć, co się dzieje w jego otoczeniu oraz otrzyma rekomendacje i propozycje lokalnych biznesów wartych odwiedzenia, a także możliwość dogadania się ze znajomymi odnośnie wspólnego wypadu.

Polecamy również – zmiany w Messengerze

Facebook szykuje spore zmiany w Messengerze. Pojawi się też nowa aplikacja na desktopy

Źródło: Facebook