Oto Opel Astra w wersji elektrycznej. Wiemy, ile przejdzie na naładowanym akumulatorze

Opel Astra Electric

(fot. Opel)

Opel Astra obecnej generacji jest już dostępny w wersjach czysto spalinowych, a także hybrydowych. Teraz zostało zaprezentowane wydanie BEV, czyli w pełni elektryczne. Zasięg dla wielu osób może okazać się w zupełności wystarczający.

Pierwszy elektryczny Opel Astra

Na wstępie warto zaznaczyć, że mówimy tu o pierwszej takiej wersji w historii Astry, która dotychczas była sprzedawana wyłącznie z silnikami spalinowymi, w tym również ze spalinowymi łączonymi z niewielkimi jednostkami elektrycznymi. Natomiast teraz mamy do czynienia z pełnym elektrykiem, który czerpie energię wyłącznie z akumulatora i jest napędzany tylko przez silnik elektryczny.

(fot. Opel)

Mimo iż Opel Astra Electric to pierwsza taka wersja w historii marki, to na pokładzie nie znalazł się zupełnie nowy napęd. Otóż producent postawił na rozwiązanie, które wcześniej trafiło na pokład Peugeota e-308. Wypada tutaj zaznaczyć, że oba samochody łączy znacznie więcej i jak najbardziej można je określić technologicznymi bliźniakami.

Klienci, który sięgną po wersję elektryczną, będą mogli zamawiać ją również w odmianie kombi – Opla Astra Sports Tourer Electric. To naprawdę dobra wiadomość, bowiem wciąż liczba elektrycznych kombi na rynku europejskim jest naprawdę skromna, a przeważają głównie SUV-y i crossovery.

Niskie zużycie energii i dobry zasięg

Elektryczna Astra, tak samo jak Peugeot e-308, dostępna będzie z silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Producent pochwalił się prędkością maksymalną wynoszącą 170 km/h, ale nie poznaliśmy jeszcze przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Nie należy jednak nastawiać się na sportowe osiągi – w końcu „pod maską” znalazł się silnik o dość przeciętnej mocy.

(fot. Opel)

Na pokładzie mamy akumulator o pojemności 54 kW, który składa się ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów. Według zapewnień niemieckiej firmy, Opel Astra Electric na przejechać do 416 km (WLPT). Powinno to w zupełności wystarczyć na codzienne dojazdy do pracy, a nawet na trochę dalsze wycieczki.

Opel Astra Electric ma charakteryzować się niskim zużyciem energii na 100 km. Co ciekawe, producent w oficjalnych danych podaje dwie wartości – własną 12,7 kWh na 100 km oraz 14,9 kWh według WLTP.

(fot. Opel)

Jeśli już będzie konieczne uzupełnienie energii w akumulatorach, to na szybkich ładowarkach elektryczny Opel przyjmie moc do 100 kW. Ma to pozwolić na naładowanie akumulatora do 80% w czasie około 30 minut. W przypadku ładowania AC możemy liczyć na maksymalnie 11 kW mocy.

Niestety, ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Prawdopodobnie poznamy je bliżej rynkowego debiutu, który zaplanowany jest na wiosnę 2023 roku.

Exit mobile version