Na komputerach z Windowsem będzie można zainstalować nową przeglądarkę internetową. Narzędzie będzie dysponowało licznymi funkcjami, opartymi na sztucznej inteligencji.
Ta przeglądarka internetowa na Windowsa wyróżni się inteligencją
Sztuczna inteligencja Perplexity rozwija się w bardzo szybkim tempie, stając się coraz lepszą konkurencją choćby dla ChatGPT OpenAI, Bing Microsoftu czy Gemini Google. Firma sukcesywnie ulepsza swoje duże modele językowe, a teraz ma zamiar udostępnić własną przeglądarkę o nazwie Comet użytkownikom Windowsa – choć, póki co, wyłącznie testerom wersji beta. O kompilacji dla tego systemu poinformował CEO Perplexity – Aravind Srinivas – na platformie X. Przedstawiciel zdradził też, że tworzone jest także wydanie na Androida, a ponadto należy się spodziewać aktualizacji dot. wersji na iOS.
Windows build is also ready. And few invites have been sent for early testers. Android build is also moving at a crazy pace and moving ahead of schedule. iOS updates soon. https://t.co/qwmd3QpqVn
— Aravind Srinivas (@AravSrinivas) June 22, 2025
Comet uruchomiono już w maju 2025 roku w wersji beta, jednak wtedy przeglądarkę skierowano wyłącznie do użytkowników komputerów Mac, wyposażonych w procesor Apple. Narzędzie wyróżnia się wbudowanymi funkcjami opartymi na sztucznej inteligencji. Użytkownicy mogą zadawać pytania, sprawdzać koszyki w sklepach internetowych i poszukiwać lepszych ofert oraz zniżek, a także znajdować w poczcie wiadomości e-mail, na które wcześniej nie odpowiedzieli.
W wersji beta Comet znalazła się nawet funkcja „Przymierz”. Dzięki niej użytkownik może przesłać do przeglądarki swoje zdjęcie i wybrać produkt, a sztuczna inteligencja Perplexity wygeneruje obraz z „przymierzonym” elementem garderoby.
Na ten moment można zapisać się na listę oczekujących Comet.

Choć oficjalna wersja przeglądarki nadal się nie pojawiła, już od początku zdołała wywołać spore kontrowersje. W kwietniu 2025 roku dyrektor generalny Perplexity wspomniał, że Comet będzie gromadziło dane nawet poza aplikacją, aby „lepiej rozumieć użytkownika”. Przedstawiciel amerykańskiej firmy wyjaśnił jednak, że te słowa wyrwano z kontekstu, a każdy użytkownik przeglądarki będzie mógł wyrazić zgodę lub nie na personalizację reklam.
Perplexity intensywnie rozwinęło się w ostatnich miesiącach
Przypomnę, że w lutym 2025 roku Perplexity zdołało uruchomić zaawansowaną funkcję AI Deep research. Opcja głębokiego przetwarzania licznych dokumentów, danych czy innych treści wraz z raportowaniem jest podobna do tej, oferowanej w Gemini i ChatGPT. Z kolei pod koniec maja 2025 roku Perplexity pochwaliło się swoim laboratorium sztucznej inteligencji.
Niedawno pojawiły się również wieści na temat zakupu Perplexity przez Apple. Gigant z Cupertino podobno prowadzi rozmowy i omawia potencjalne partnerstwo. Spotkania miały miejsce już kilkakrotnie, choć jednocześnie Perplexity twierdzi, iż nie ma wiedzy na temat fuzji lub przejęć.