instagram
(źródło: pixabay)

Instagram naprawi ekran główny. Zniknie znienawidzona ikona

Twórcy Instagrama zapowiedzieli zmiany, które jak najbardziej powinny spodobać się wielu użytkownikom. Otóż przywrócony zostanie przycisk utwórz (ikona „+”) na dolnym pasku, a także usunięta zostanie ikona sklepu.

Niepotrzebne zamieszanie na ekranie głównym

Patrząc na zmiany, które w ciągu ostatnich lat były wprowadzone w aplikacji Instagram, można było odnieść wrażenie, że Facebook (Meta) nie ma pomysłu na dalszy rozwój tego serwisu społecznościowego. Mogliśmy obserwować mniej lub bardziej udane próby kopiowania pomysłów konkurencji, a także często pojawiały się rozwiązania, które były negatywnie odbierane przez użytkowników.

Zdecydowanie wśród najgorszych zmian możemy wymienić wprowadzenie ikony sklepu na dolnym pasku, której dotknięcie otwiera sekcję z zakupami, a także przeniesienie ikony „plusa” na górę. Opisane zmiany ogłoszono w 2020 roku, ale najwidoczniej teraz twórcy zrozumieli swój błąd.

Instagram zmiany w interfejsie
(źródło: TechCrunch)

Jak wynika z najnowszych informacji, Instagram zamierza przywrócić przycisk utwórz (ikona „+”) na środku dolnego paska. Z kolei ikona Reels, która obecnie znajduje się w tym miejscu, zostanie przesunięta w prawo. Co więcej, zdecydowanie nielubiana ikona sklepu zostanie usunięta. Firma zaznacza jednak, że wciąż będzie możliwe oferowanie różnych towarów na platformie, ponieważ doświadczenia zakupowe są i nadal będą ważne.

Na zmiany nie będziemy musieli długo czekać, bowiem mają być wdrażane od lutego 2023 roku. Śmiem twierdzić, że zadowoli to naprawdę spore grono użytkowników.

Liczę na jeszcze inne zmiany

Reels, czyli próba rywalizacji z TikTokiem, to jak najbardziej interesujące rozwiązanie. Szkoda tylko, że jest traktowane z tak dużym priorytetem przez Instagrama. Z kolei zdjęcia, które przecież były głównym powodem sukcesu tego serwisu społecznościowego, zeszły na drugi plan.

Owszem Reels powinny zostać, ale byłoby znacznie przyjemniej, gdyby to jednak bardziej klasyczne posty były tymi głównymi i najważniejszymi dla algorytmów. Obecnie zdarza się, że serwis potrafi nawet pominąć zdjęcia naszych bliższych znajomych, a zamiast tego dostarczyć kilka Reelsów od osoby z drugiego końca świata, które dodatkowo niekoniecznie pasują do naszych zainteresowań.