Moto G8 Power (fot. Miłosz Starzewski)

T-Mobile wprowadza eSIM dla klientów korporacyjnych. Mamy listę wspieranych urządzeń

Nareszcie pojawiła się jakaś alternatywa dla osób chcących korzystać z eSIM w Polsce. Przeznaczona dla wąskiego grona klientów T-Mobile, ale jednak.

eSIM w T-Mobile, ale pod kilkoma warunkami

T-Mobile ogłosiło dziś, że wprowadza dla swoich klientów możliwość korzystania z kart eSIM. Oczywiście nie jest to rozwiązanie skierowane do wszystkich zainteresowanych. Z elektronicznych kart SIM będą mogli skorzystać wyłącznie klienci korporacyjni – tacy, którzy będą chcieli masowo aktywować usługi mobilne w aparatach zakupionych u operatora.

Już teraz obsługa eSIM możliwa jest na powyższych warunkach, o ile korporacja decyduje się na urządzenia z tej listy:

Żeby klient korporacyjny mógł skorzystać z oferty eSIM, musi skontaktować się z przedstawicielem handlowym T-Mobile.

To na razie początek

T-Mobile zapowiedziało, że obsługa eSIM dla klientów korporacyjnych jest zwiastunem kolejnych zmian. Usługa wirtualnej karty SIM będzie przez operatora rozwijana w kolejnych miesiącach o takie funkcjonalności jak możliwość posiadania tego samego numeru telefonu na kilku urządzeniach oraz zdalne zarządzanie kartami z poziomu portalu obsługowego. W kolejnych krokach operator planuje także wprowadzenie eSIM do ofert dla mniejszych firm (a więc klientów biznesowych obsługiwanych w salonach sprzedaży), oraz odbiorców indywidualnych.

Jeśli chodzi o adopcję eSIM w Polsce, to najogólniej mówiąc, nie jest zbyt szybka. W gruncie rzeczy, gdyby nie Orange, to konsumenci z sektora klientów indywidualnych w ogóle nie mogliby nawet marzyć o eSIM. A tak, przynajmniej Pomarańczowi dbają o to, żeby elektroniczne karty SIM były dostępne jako jedna z opcji.

O wprowadzeniu eSIM przebąkuje też coś Play, ale najwyraźniej T-Mobile wyprzedzi Fioletowych w tej materii. I bardzo dobrze, niech będzie ruch.