(fot. Apple)

Apple zapomniało zatrudnić testerów? tvOS 13 również sprawia problemy

Najnowszy iOS jest już po terapii, w ramach której otrzymał kilka aktualizacji eliminujących znalezione błędy. Teraz okazuje się, że inny system operacyjny Apple również sprawia problemy użytkownikom. Cóż, to chyba nie jest dobry rok dla działu oprogramowania w Cupertino.

Aktualizacja, aktualizacja i jeszcze jedna aktualizacja

iOS 13, mimo iż wprowadził zestaw pozytywnych i wyczekiwanych nowości, to z pewnością nie jest najlepszym wydaniem w historii Apple. System został udostępniony w niedopracowanej wersji.

Owszem, w dniu premiery iOS 13 działał szybko i miał chociażby przydatny ciemny motyw, ale pojawiały się widoczne niedociągnięcia. Potwierdzeniem licznych błędów są częste aktualizacje z długimi listami zmian – iOS 13.1, iOS 13.1.1, iOS 13.1.2 i iOS 13.1.3. Sporo tego, tym bardziej, że od premiery minął zaledwie miesiąc.

tvOS 13 nie działa idealnie

Drobne aktualizacje wydane zostały na smartwatche Apple z watchOS 6 oraz na komputery działające pod kontrolą macOS Catalina. Niewykluczone, że kolejną platformą w kolejce jest tvOS 13, czyli najnowsza wersja systemu operacyjnego dla przystawek Apple TV.

iOS 13 – wrażenia po przejściu na ciemną stronę mocy

W internecie przybywa skarg niezadowolonych użytkowników, którzy po zainstalowaniu tvOS 13, zaczęli doświadczać problemów z aplikacją TV. Należy mieć na uwadze, że to obecnie główna apka w urządzeniach Apple TV, bowiem to ona zapewnia dostęp do biblioteki filmów, a wkrótce również do usługi Apple TV+.

Raporty wskazują, że aplikacja ulega awarii podczas nawigowania po jej interfejsie, co niemal blokuje możliwość korzystania z usług Apple. Najczęściej problem pojawia się już po pierwszym przesunięciu w dół, aby wyświetlić pozostałe listy filmów i innych materiałów.

Nadchodzącą większa aktualizacja tvOS, wersja 13.2, obecnie pozostaje w fazie wczesnych testów. Nie wiadomo, czy rozwiązuje ona opisany problem. Oczywiście niekoniecznie wina musi leżeć po stronie systemu operacyjnego, bowiem błędy może zawierać sama aplikacja. Z drugiej strony, obecne informacje wskazują, że awarie pojawiają się wyłącznie na tvOS 13.

Błąd nie występuje u wszystkich użytkowników, ale jak zwraca uwagę serwis 9to5Mac, raportów o problemach z tvOS 13 jest coraz więcej. Nie jest to raczej duża awaria, mimo tego Apple powinno zareagować jak najszybciej. Problem raczej nie dotyczy innych platform, na których można korzystać z filmowej usługi Apple.

Polecamy również: 

Apple Arcade i Apple TV+ – poznaliśmy ceny nowych usług

źródło: 9to5Mac