(fot. Tabletowo.pl)

Apple CarPlay nie jest idealny. Użytkownicy skarżą się na frustrujący błąd

Wśród zalet oprogramowania Apple dla kierowców wymienia się mniejszą awaryjność niż w przypadku Android Auto. Nie oznacza to jednak, że użytkownicy CarPlay nie spotykają się z błędami. Co więcej, nowy problem potrafi być dość irytujący.

iPhone rozłącza połączenie z systemem infotainment

W internecie przybywa skarg niezadowolonych właścicieli iPhone’ów, którzy korzystają z CarPlay w swoich samochodach. Okazuje się, że w losowych sytuacjach połączenie między smartfonem a samochodem jest zrywane. Wówczas, co jest oczywiste, nie można korzystać z oprogramowania. Może to być szczególnie irytujące, gdy właśnie korzystamy chociażby z nawigacji.

Niestety, przyczyna problemu nie jest znana, aczkolwiek niewykluczone, że błąd pojawił się w jednej z ostatnich aktualizacji iOS. Ponadto, raczej nie jest on powiązany z konkretnym modelem iPhone’a czy wybraną marką samochodów.

Apple CarPlay
Apple CarPlay w BMW serii 5 (fot. BMW)

Przykładowo, jeden z użytkowników iPhone’a 11 Pro informuje, że początkowo był przekonany o ewentualnym uszkodzeniu oryginalnego kabla. Mimo zastąpienia go innym, problem wciąż jednak występował – w wybranych sytuacjach dochodziło do rozłączenia. Z kolei inne osoby wskazują, że u nich błąd występuje nawet w przypadku najnowszych smartfonów z linii iPhone 12 z zainstalowanym iOS w wersji 14.3.

Dodam, że ostatnio zauważyłem identyczne zachowania u siebie, aczkolwiek niekoniecznie musiało być ono powiązane z opisywanym problemem. Do losowych rozłączeń dochodziło podczas bezprzewodowego połączenia w BMW iX3. Niewykluczone jednak, że winne było tutaj oprogramowanie BMW, będące wówczas jeszcze w wersji testowej.

Owszem, błąd potrafi być naprawdę frustrujący. Na szczęście, przywrócenie połączenia wymaga tylko ponownego podłączenia iPhone’a do systemu w samochodzie. Pozostaje mieć nadzieję, że CarPlay zostanie naprawiony wraz z aktualizacją do iOS 14.4, którą Apple dziś udostępniło.

Podobny problem występuje również w Android Auto

Warto dodać, że niedawno użytkownicy smartfonów z Androidem również zauważyli, że połączenie jest nagle przerywane. Nie wiadomo jednak, czy wersja Android Auto 6.0 usunęła ten błąd.

Cóż, jak widać, zarówno Android Auto, jak i CarPlay, nie są rozwiązaniami idealnymi, które nie sprawiają użytkownikom żadnych problemów. Mimo wszystko, dzięki oferowanym funkcjom w wielu scenariuszach okazują się naprawdę przydatne i często lepsze od wbudowanych systemów w samochodach.