PayPo traci ważnego klienta. Allegro nie będzie już korzystać z „Zapłać później”

Płatności odroczone „Zapłać później” na Allegro były dotąd realizowane dzięki współpracy z polskim fintechem PayPo. Serwis aukcyjny kończy jednak to partnerstwo, pozostawiając płatności odroczone wyłącznie w Allegro Pay.

To musiało się stać

Odkąd tylko powstało Allegro Pay i pojawiła się w nim opcja skorzystania z płatności odroczonych, było jasne, że PayPo, czyli operator usługi „Zapłać później” w Allegro, będzie musiało pożegnać się ze współpracą z serwisem. Narzędzia, opracowane przez ten polski fintech służyły Allegro od września 2019 roku. Kiedy jednak Allegro wykupiło spółkę FinAi i zaczęło samodzielnie rozwijać system opłacania zakupów po czasie, PayPo musiało zorientować się, że prędzej czy później będzie musiało się pożegnać z gigantem e-commerce w Polsce.

Reklama

I tak, z „Zapłać później” będzie można skorzystać do końca czerwca – i to tylko w wypadku, jeśli już wcześniej wybieraliśmy tę opcję. Gdyby nowy użytkownik chciał aktywować taki sposób rozliczenia, nie będzie to już możliwe. Od 1 lipca zaś, płatności odroczone będą dostępne wyłącznie z poziomu Allegro Pay.

Żegnamy się z Allegro Zapłać Później

PayPo w niewygodnej sytuacji

Nie da się ukryć, że Allegro było jednym z największych klientów PayPo. Ponieważ, jak wskazuje Cashless, ten serwis aukcyjny ma ogromne udziały w polskim rynku e-commerce, właściciele podwykonawczego fintechu mogą mieć ciężki orzech do zgryzienia. Wszak odroczone płatności nie są aż tak często wykorzystywane podczas zakupów, nie mówiąc już o tym, że PayPo nie jest jedynym podmiotem, który oferuje w naszym kraju podobne usługi. Bliźniaczą platformą finansową jest przecież Twisto, które z radością „wygryzie” PayPo z innych segmentów handlu w internecie. Prawdą jest, że przynajmniej niektórzy zrezygnowali z usług Twisto po ubiegłorocznych podwyżkach, ale wciąż fintech ma w Polsce solidną bazę kilkudziesięciu tysięcy aktywnych klientów.

PayPo wystosowało specjalny komunikat w sprawie rozwiązania współpracy z Allegro. Oto on:

Decyzja o zakończeniu współpracy między PayPo i Allegro została podjęta wspólnie i nie ma większego wpływu na nasz biznes, ponieważ transakcje pochodzące z Allegro nie miały istotnego udziału w naszych przychodach. Od kilku lat aktywnie wspieramy polskich merchantów, oferując ich klientom wygodną i bezpieczną metodę płatności. Zaufanie naszych partnerów biznesowych pozwoliło nam rozwijać się bardzo dynamicznie, zarówno poprzez bezpośrednie wdrożenia w e-sklepach, jak i pośrednie – poprzez integratorów płatności, takich jak Przelewy24. Ten model doskonale się sprawdza, a pandemia tylko mocno przyspieszyła nasz wzrost – obecnie nasze odroczone płatności są dostępne w ponad 20 tys. e-sklepów w Polsce, a PayPo stało się największym dostawcą rozwiązań BNPL (kup teraz, zapłać później) w Europie Środkowo-Wschodniej. Spodziewamy się, że w 2021 r. znacznie przekroczymy nasze prognozy i zakończymy rok z przychodami przekraczającymi 50 mln zł i pozytywnym wynikiem EBITDA.

Mimo rekordowego roku PayPo dopiero zaczyna się rozpędzać. Intensywnie pracujemy nad nowościami dla samych klientów, których zaangażowanie rośnie nieustannie z miesiąca na miesiąc – już w kolejnych tygodniach przedstawimy np. nowe usprawnienia m.in w zakresie limitu zakupowego. W naszych planach jest znacznie więcej działań zwiększających nasz biznesowy potencjał: po pierwsze cały czas udoskonalamy nasz system scoringowy, po drugie – zamierzamy na początku 2022 r. wprowadzić na rynek nowy produkt consumer finance, a po trzecie – w przyszłym roku zaczniemy realizować ekspansję zagraniczną, którą rozpoczniemy od Rumunii. To wszystko pozwoli nam umocnić się na pozycji lidera krajowego rynku odroczonych płatności i rozpocząć budowę znaczącej pozycji na regionalnym rynku produktów płatniczych dla klientów indywidualnych.