Adobe pochwaliło się kolejnymi pomysłami na zastosowanie sztucznej inteligencji w swoich popularnych narzędziach, takich jak Photoshop czy Premiere Pro. Do programów dołączą tzw. agenci AI, którzy wesprą użytkownika w codziennej pracy.
Adobe zaprasza agentów AI do wielu narzędzi
W ostatnich latach Adobe mocno zaangażowało się w rozwój własnej sztucznej inteligencji. Podczas ostatniej konferencji Adobe Max, która odbyła się w październiku 2024 roku, zaprezentowano kilka eksperymentalnych funkcji AI, m.in. w programie Photoshop. Teraz firma zapowiada kolejne nowości.
Adobe postanowiło zaanonsować tzw. agentów AI, którzy mają sprawić, że praca w dokumentach oraz podczas obróbki zdjęć czy nagrań stanie się jeszcze bardziej wydajna i intuicyjna. Funkcja ta została zaprojektowana np. dla programu Acrobat. W tymże narzędziu użytkownicy będą mogli tworzyć własnych agentów i przypisywać im konkretne role. Ułatwią opracowywanie treści tekstowych i generowanie odpowiedzi na złożone pytania.
Z kolei w Adobe Express ma pojawić się agent AI w postaci partnera kreatywnego. Jego zadaniem będzie wsparcie użytkownika na każdym etapie tworzenia i doskonalenia m.in. reklam, które przyciągną uwagę klientów.
Photoshop i Premiere Pro dostaną nowe funkcje AI
Nowości mają dotrzeć również do jednego z najpopularniejszych programów do edycji grafiki na świecie – mowa tutaj, oczywiście, o Adobe Photoshop. Użytkownicy tego narzędzia mogą już korzystać z wielu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, ale z czasem ma pojawić się ich jeszcze więcej. Jedną z nich będzie kreatywny agent AI, który zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas wydarzenia MAX London zaplanowanego na końcówkę kwietnia 2025 roku.
W Photoshopie pojawi się nowy panel o nazwie Akcje. Sztuczna inteligencja samodzielnie przeanalizuje obraz i zasugeruje użytkownikowi poprawki, nazywane „kreatywnymi pomysłami”. Za pomocą jednego kliknięcia agent wprowadzi konkretne zmiany, a użytkownik nadal będzie mógł zaproponować własne pomysły na ulepszenia w języku naturalnym.
Agenci mają zostać opracowani także dla Premiere Pro – programu do tworzenia i edycji wideo. W tym przypadku sztuczna inteligencja „nauczy się” rozumieć wszystkie przekazane jej media, a także pomoże w stworzeniu wersji roboczej reklamy czy innego pliku.