BMW Concept XM
(fot. BMW)

BMW Concept XM – najpotężniejsza Bawarka w historii będzie hybrydą plug-in

Mogłoby się wydawać, że samodzielny samochód dywizji BMW M będzie supersportowym coupé. Cóż, czasy się zmieniły i nowy model jest SUV-em. Co więcej, układ napędowy BMW Concept XM łączy silnik spalinowy z jednostką elektryczną.

Nie zobaczymy zwykłej wersji

BMW Motorsport znane jest przede wszystkim ze zmiany „zwykłych” modeli producenta w naprawdę sportowe samochody. Dla wielu fanów motoryzacji posiadanie M3 czy M5 to jedno z marzeń. Warto jednak pamiętać, że sportowa komórka BMW w latach 70. zaprezentowała samodzielny model nazwany M1. Otrzymaliśmy wówczas supersportowe coupé.

BMW Concept XM
BMW Concept XM (fot. BMW)

Teraz Bawarczycy postanowili ponownie zastosować podobne podejście i stworzyć auto, które będzie występować wyłącznie w wersji M. Efektem przeprowadzonych prac jest BMW Concept XM. Tym razem mamy jednak do czynienia z SUV-em, a więc niekoniecznie naprawdę sportowym autem. Co ciekawe, jego produkcyjną wersję zobaczymy na 50. urodziny dywizji BMW M – w 2022 roku.

Jak przed chwilą wspomniałem, BMW Concept XM skierowane będzie dla najbardziej wymagających klientów, poszukujących sportowych osiągów, ogromnej mocy, a także luksusowego wyposażenia. Ten model nie zadebiutuje w podstawowej wersji ze słabym silnikiem.

Potężny silnik benzynowy otrzyma pomoc od jednostki elektrycznej

Dla wszystkich preferujących mocne i duże silniki benzynowe mamy dobrą informację. Pod maską BMW Concept XM znajdzie się jednostka V8. Tak, dobrze czytacie. W skomputeryzowanym i zelektryfikowany SUV-ie jest jeszcze miejsce dla 8 cylindrów.

BMW Concept XM
BMW Concept XM (fot. BMW)

Silnik benzynowy nie będzie jednak sam. Zostanie on wsparty silnikiem elektrycznym, co łącznie przełoży się na imponujące 750 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odczuwalnie więcej od obecnie najmocniejszego BMW M w historii – nowe M5 CS oferuje 635 KM i 750 Nm.

Warto dodać, że potężne BMW Concept XM będzie mogło poruszać się bez uruchamiania V8-ki. Zastosowane akumulatory, w połączeniu z silnikiem elektrycznym, pozwalą na przejechanie do 80 km. Dodatkowo pojawi się możliwość ładowania „z gniazdka”, tak jak w każdej hybrydzie plug-in.

Nie zabraknie nowoczesnych „gadżetów”

BMW Concept XM w założeniach ma być najbardziej sportowym SUV-em w historii firmy. Śmiem jednak twierdzić, że większość kupionych egzemplarzy nie zobaczy nigdy toru wyścigowego. Bawarczycy z pewnością zdają sobie z tego sprawę. W związku z tym, na pokładzie znajdą się najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, aby nowe BMW było również świetnym autem do korzystania na co dzień.

BMW Concept XM
Wnętrze BMW Concept XM (fot. BMW)

Nie zabraknie najnowszej generacji BMW iDrive, która znalazła się już w BMW iX. Otrzymamy jeszcze obsługę Android Auto i Apple CarPlay, a najpewniej również wsparcie dla cyfrowego kluczyka.

Ceny BMW Concept XM nie zostały jeszcze ujawnione, ale możemy śmiało założyć, że z pewnością trzeba będzie wydać przynajmniej pół miliona złotych.