W tym roku ma zostać sprzedanych łącznie 163 miliony tabletów. Podium dalej należy do Apple, Samsunga i Lenovo

Segment tabletów stał się naprawdę wymagający, ponieważ sprzedaż w porównywalnych okresach rok do roku systematycznie i powoli spada. Nie zapowiada się także jakakolwiek pozytywna zmiana w tym temacie przez najbliższe miesiące. TrendForce opublikował prognozy rynku, dzięki którym możemy się dowiedzieć, która firma najwięcej straci, a kto prawdopodobnie okaże się czarnym koniem w stawce.

Przez cały 2015 rok do klientów ma trafić łącznie 163 miliony tabletów, co będzie stanowić spadek o 14,9% względem zeszłorocznych rezultatów. Warto wspomnieć, że w drugiej połowie tego roku producenci sprzedadzą 88,4 miliona sztuk takich urządzeń – oczywiście podium niezmiennie należy do Apple, Samsunga i Lenovo. Liderem rynku ma pozostać gigant z Cupertino, chociaż nadal traci udziały w rynku. Jestem ciekaw, jak na ich rezultaty wpłyną premiery iPada Mini 4 oraz Pro.

Druga pozycja ma przypaść Samsungowi. Podobno Koreańczycy mają zanotować niższą sprzedaż niż w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku – nadzieja pozostaje w dobrych wynikach Galaxy Tab A, E S2, a także nadchodzących modelach z Windowsem 10 czy 18,4-calowym ekranem.

Ostatnia lokata na podium dalej będzie należeć do Lenovo, które kosztem Amerykanów i Koreańczyków, zdoła zwiększyć swój udział w rynku. Na pewno nieocenione okażą się nowe tablety Yoga Tablet. Co ciekawe, tuż za podium uplasowali się Asus, Amazon oraz Microsoft. Szykuje się interesujący pojedynek pomiędzy tymi dwoma, ostatnimi firmami – popularniejsze będą modele Surface czy Kindle Fire?

TrendForce: Prognozy sprzedaży tabletów w drugiej połowie 2015 roku

Producent

1H2015

2H2015

Liczba sprzedanych urządzeń (w milionach)

Udział w rynku

Liczba sprzedanych urządzeń (w milionach)

Udział w rynku

Apple

23,60

31,4%

24,2

27,4%

Samsung Electronics

16,70

22,2%

16,4

18,6%

Lenovo

4,42

5,9%

5,7

6,5%

Asustek Computer

2,43

3,2%

3,4

3,9%

Microsoft

1,50

2,0%

2,6

2,9%

Amazon

1,0

1,3%

3,0

3,4%

Inni

25,4

33,9%

33,1

37,3%

Druga połowa roku będzie istotna, ponieważ wskaże kierunek rozwoju tabletów. Spadki w tym segmencie są spowodowane coraz większą popularnością dużych smartfonów oraz hybryd, więc trudno będzie odwrócić ten negatywny trend rynkowy. Zobaczymy, jaką popularnością będą się cieszyć nowe urządzenia z wielkimi, ponad 10 calowymi wyświetlaczami.

źródło: Digitimes przez Pocketnow