TikTok

TikTok dołącza do Instagrama i również testuje płatne subskrypcje

Kilka miesięcy temu wspominaliśmy o tym, że Instagram planuje wprowadzenie modelu subskrypcyjnego dla swojej platformy. Okazało się, że konkurencja również jest tym zainteresowania. Najnowsze informacje mówią o tym, że TikTok testuje płatne subskrypcje.

Reklama

TikTok i Instagram – kółko wzajemnej inspiracji

Kiedy w listopadzie pisaliśmy o tym, że Instagram planuje wdrożyć płatności do swojej platformy, nie wiedzieliśmy kiedy to nastąpi. Okazuje się, że testowanie płatnych subskrypcji rozpoczęło się na Instagramie przed kilkoma dniami. Teraz z kolei dowiadujemy się, że TikTok podąży podobną drogą.

instagram płatna subskrypcja tiktok
(źródło: Instagram)

Jak zauważa Engadget, TikTok również rozpoczął już testy nowej usługi. Ma ona pozwolić na tworzenie ekskluzywnych treści tylko dla subskrybujących, czyli de facto wspierających po części twórcę i samego zainteresowanego.

Serwis zauważa jednak, że testy są mocno ograniczone, więc szansa na natrafienie na tę funkcję jest niezwykle mała. Niewykluczone, że są to próby funkcyjne, a nie badanie zainteresowania. Sam TikTok – póki co – nie podaje żadnych rozbudowanych szczegółów na ten temat. Rzecznik firmy pokusił się tylko o krótki komentarz:

Zawsze myślimy o nowych sposobach wnoszenia wartości do naszej społeczności i wzbogacenia doświadczeń związanych z TikTokiem.

Zresztą, nie są to słowa rzucane na wiatr. TikTok to przecież najchętniej odwiedzana strona w 2021 roku, a to zobowiązuje. O tym, że firma faktycznie nie spoczywa na laurach i ciągle się rozwija, pisaliśmy niejednokrotnie. Ostatnio przecież informowaliśmy, że filmiki zyskają wyższą rozdzielczość, a po cichu zadebiutowało narzędzie do transmisji na żywo.

Patrząc na to, że różne inne serwisy działają, i to nadzwyczaj dobrze, w oparciu o płatne subskrypcje, nikogo nie powinno dziwić, że również i tytułowa platforma jest zainteresowana podobnym rozwiązaniem. Póki znajdują się chętni na to, aby płacić za oglądanie treści tworzonych przez innych, dopóty serwisy będą żerować na ich portfelach – to się po prostu opłaca.

TikTok

Z drugiej strony jest to również przyciąganie do siebie kolejnych influencerów, którzy stanowią prawdziwą wartość dla każdej platformy. To dzięki konkretnym ludziom, użytkownicy wracają w takie lub inne miejsce. Płatne subskrypcje pozwolą zatem nieco docenić influencerów, którzy przecież nie bez powodu są związani z konkretną platformą. Warto przypomnieć, że w 2020 roku TikTok postanowił przeznaczyć 200 milionów dolarów na rzecz „gwiazd internetu”.

Na chwilę obecną nie wiemy kiedy i czy w ogóle płatne subskrypcje zawitają do TikToka na stałe. Patrząc jednak na to, jak wygląda obecny świat mediów społecznościowych, wprowadzenie płatności zdaje się być nieuniknione.