karty SIM cards
fot. PublicDomainPictures / Pixabay

Technologia eSIM od teraz dostępna także dla klientów indywidualnych i firmowych T-Mobile

Jako pierwsze obsługę technologii eSIM zaoferowało swoim klientom Orange, a później zrobiło to również T-Mobile. Początkowo jednak mogli z niej korzystać jedynie klienci korporacyjnych, ale teraz do tego grona dołączają również klienci indywidualni i firmowi.

Technologia eSIM pozwala całkowicie zrezygnować z fizycznej karty SIM, jak i korzystać z tego samego numeru telefonu na więcej niż jednym urządzeniu. Daje to użytkownikom większą elastyczność oraz więcej możliwości. Rozwiązanie to szybko zyskuje na popularności, a od teraz proces jego adopcji jeszcze bardziej przyspieszy.

eSIM w T-Mobile – usługa MultiSIM

T-Mobile udostępniło technologię eSIM klientom korporacyjnym cztery miesiące temu, w sierpniu 2020 roku. Już wtedy operator zapowiedział, że następni w kolejce są klienci indywidualni i korzystający z ofert dla mniejszych firm, ale nie ujawnił konkretnej daty wdrożenia tego rozwiązania dla innych użytkowników.

Teraz jednak oczekiwanie na eSIM w T-Mobile dla większej liczby użytkowników się skończyło, ponieważ operator poinformował, o rozszerzeniu dostępności tej technologii (w ramach usługi MultiSIM) o oferty abonamentowe przeznaczone dla klientów indywidualnych i mniejszych firm.

Dzięki usłudze MultiSIM można do głównego numeru w T-Mobile dołączyć maksymalnie 4 dodatkowe profile eSIM. Obecnie operator oferuje tę usługę posiadaczom smartwatchy Samsung Galaxy Watch 3 LTE.

T-Mobile informuje, że dzięki usłudze MultiSIM można wykonywać połączenia jednocześnie z wielu urządzeń albo odebrać rozmowę przychodzącą na tym, który użytkownik ma w danym momencie najbliżej siebie. W dodatku w sytuacji, gdy (na przykład) rozładuje mu się smartfon, wciąż będzie mógł utrzymać kontakt ze światem za pośrednictwem smartwatcha.

Ile kosztuje eSIM w T-Mobile?

Jak informuje operator, usługa MultiSIM kosztuje 9 złotych miesięcznie, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i w ofertach B2B. Aby zacząć z niej korzystać, należy skontaktować się z telefoniczną obsługą klienta lub udać się do stacjonarnego salonu sprzedaży. Po otrzymaniu instrukcji i specjalnego kodu QR, umożliwiającego pobranie eSIM na urządzenie, można zainstalować wirtualną kartę SIM na smartwatchu. T-Mobile zapewnia, że cały proces przebiega „bez zbędnych formalności, prosto i szybko”.

Operator zapowiedział też, że w kolejnych fazach rozwoju projektu portfolio urządzeń ze wsparciem dla eSIM będzie stale rozwijane o kolejne modele. Być może w przyszłości z technologii tej skorzystają również użytkownicy ofert przedpłaconych, ale na razie nie padła taka deklaracja.