aplikacja InPost
Aplikacja InPost (źródło: InPost)

Szybkie zwroty w aplikacji InPost – bez etykiety, z każdego Paczkomatu

InPost rusza z usługą „szybkie zwroty” w aplikacji InPost Mobile. Teraz nie tylko wyślemy dowolną paczkę bez drukowania etykiety, ale także nadamy zwrot w dowolnym Paczkomacie.

Reklama

Zwroty przez Paczkomaty prostsze niż kiedykolwiek

Wydaje się, że jest to naturalne przedłużenie funkcji wprowadzonej przez InPost, umożliwiającej nadawanie przesyłek za pośrednictwem aplikacji mobilnej, bez konieczności drukowania etykiet, która działa już od ponad roku. Teraz można w podobny sposób zwrócić towar.

Jak przekazuje Rafał Brzoska, prezes InPost, do dokonania zwrotu wystarczy kod wygenerowany w procesie zwrotu przesyłki w aplikacji mobilnej InPost i nadanie jej w dowolnym Paczkomacie.

Jak dokładnie wygląda proces zwrotu paczki?

Zwroty przesyłek przez aplikację InPost są bardzo wygodne. Należy tylko trzymać się schematu działań:

  1. W dolnym menu aplikacji wybieramy ikonę ZWRÓĆ. Można wtedy wpisać nazwę sklepu, do którego chcemy zwrócić przesyłkę. Jeśli będzie on obsługiwał zwroty przez InPost, to jego nazwa powinna się nam wyświetlić na liście. Można też przejść do tej opcji z zestawienia odebranych przez nas przesyłek.
  2. Po uzupełnieniu danych, klikamy na „zwróć przesyłkę”. Powinien zostać nam nadany kod zwrotu, który zobaczymy w aplikacji, a ponadto, zostanie nam on przesłany na adres e-mail.
  3. Czasem trzeba poczekać na akceptację zwrotu przez sklep. Monit o niej dostaniemy w aplikacji i za pośrednictwem e-maila.
  4. Dopiero teraz pakujemy przesyłkę, usuwając starą etykietę.
  5. Nadajemy przesyłkę w Paczkomacie, skanując kod zwrotu z aplikacji lub wprowadzając go ręcznie przez terminal. Wrzucamy paczkę do skrytki. Gotowe!

Nie powinno być żadnych większych trudności z przygotowaniem takiego zwrotu. Dzięki temu, że „odpada” nam drukowanie i naklejanie etykiety, proces jest prostszy niż w wypadku klasycznego procesu zwrotu przy pomocy komputera i całego zestawu narzędzi biurowych.

Aplikacja mobilna InPostu zyskuje coraz więcej nowych funkcji. Wkrótce powinniśmy zobaczyć możliwość płacenia za usługi w apce za pomocą Apple Pay i Google Pay.