Apple Watch (fot. Pixabay / Pexels)

Apple Watch najpopularniejszym smartwatchem. Sprzedaż jest imponująca

W tym tygodniu firma Tima Cooka opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 roku fiskalnego. Wyraźnie w nich widać spadek sprzedaży iPhone’ów, co potwierdza raport dostarczony przez IDC. Znacznie lepiej poradził sobie za to dział „Wearables, Home and Accessories”, w którym znajduje się Apple Watch, czyli obecnie najpopularniejszy smartwatch na rynku.

Reklama

Smartwatche cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Smartzegarki nie wprowadziły rewolucji zbliżonej do smartfonów, którym prawie udało się wyeliminować bardziej klasyczne telefony komórkowe. Producenci smartwatchy muszą po prostu pogodzić się, że dla wielu osób zegarek jest elementem biżuterii, a w tej kwestii mechaniczne konstrukcje prawie deklasują smart-konkurentów. Mimo tego, firmy produkujące inteligentne zegarki nie mają powodów do narzekania. Jak wskazuje raport opublikowany przez Counterpoint, pierwszy kwartał 2019 roku to spory wzrost sprzedaży smartwatchy – o 48% względem poprzedniego roku.

Reklama

Najpopularniejszym smartwatchem okazał się Apple Watch, który zgarnął 35,8% całego rynku. Co więcej, zegarek z logo nadgryzionego jabłka osiągnął naprawdę imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 49% rok do roku. Warto zauważyć, że Watch cieszy się ogromnym zainteresowaniem, mimo iż jest skierowany tylko dla użytkowników iUrządzeń.

Premiera Apple Watcha 4 z pewnością pozytywnie wpłynęła na większą sprzedaż. Firma z Cupertino wreszcie zdecydowała się odświeżyć wzornictwo, a także wprowadziła kilka ciekawych rozwiązań. Nowy Watch otrzymał chociażby funkcję pomiaru EKG.

(fot. counterpointresearch.com)

Samsung, który w pierwszym kwartale tego roku zajął drugą pozycję, również może pochwalić się świetnym wynikiem. Południowokoreański producent osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 127% rok do roku. Sukces zawdzięcza nowej linii Galaxy, która oferuje nie tylko atrakcyjne wzornictwo, ale także przydatne funkcje. Dużą zaletą jest obracany pierścień, który znacząco zwiększa wygodę nawigowania po interfejsie.

Powody do zadowolenia ma również Huawei. Udział na poziomie 2,8% może nie wygląda imponująco, ale zauważalny jest duży wzrost sprzedaży. Wysoce prawdopodobne, że dalsze działania marketingowe, i oczywiście kolejne dobre smartwatche, przełożą się na znacznie większy udział na rynku w niedalekiej przyszłości.

Fani smartzegarków mają powody do zadowolenia

Wzrost sprzedaży zachęci producentów do inwestowania w rozwój smartwatchy, bowiem w tej kategorii sprzętu wciąż można wprowadzić wiele dobrych rozwiązań. Chociażby Apple promuje ostatnio EKG, a także funkcję LTE, która umożliwia zostawienie iPhone’a w domu i odbieranie połączeń bezpośrednio na Apple Watchu.

Ruszyła przedsprzedaż Apple Watchy z LTE w Polsce. Oto ceny

Dla osób preferujących większą różnorodność, to właśnie rynek smartwatchy może być ciekawszy od smartfonów. Chociażby pod względem oprogramowania nie mamy do czynienia z dominacją dwóch systemów operacyjnych – Apple rozwija watchOS, Google pracuje nad Wear OS, a Samsung oferuje Tizen OS. Co więcej, pojawią się głosy, że już niebawem zobaczymy smartwatche z elastycznym ekranem. Zapowiada się więc całkiem interesująco.

Polecamy także – najlepiej sprzedające się smartfony w 2018 roku

Niespodzianka: w 2018 roku najlepiej sprzedawał się… iPhone X

źródło: Counterpoint

  1. Reklama dźwignią handlu widać na przykładzie fitbit`a i Samsung`a. Marka która jest na dnie łańcucha pokarmowego sondy powinna być na szczycie chodzi głównie o Garmin.

    1. Garmin to chyba bardziej zegarki sportowe i treningowe a apple i inni producenci traktuja to raczej jako dodatkowe funkcje

  2. Dla mnie pokazuje to nieporadność android wear. Tak ciężko zrobić coś czym można płacić i dzwonić i żeby to w miarę dobrze chodziło a nie jak film poklatkowy??? Samsung pay w Polsce niedostępny.

  3. Same procenty a gdzie rzeczywiste liczby? Ta tabelka dowodzi jednego – że smartzegarki to ślepy kierunek rozwoju technologii. Iwatch sprzedaje się najlepiej dlatego że Apple umie wciskać kit reklamowy, umie wykreować mode i dlatego, że powstało trochę aplikacji na te elektro-smiecie.

    Całkiem możliwe, że rynek na urządzenia naręczne rozrusza się dopiero wtedy jak powstaną urządzenia z dużymi wygiętymi ekranami, mam na myśli opaski z ekranami conajmniej 4-5 cali.

    1. Nie zgodzę się. Cykl życia smartwatcha jest dłuższy niż telefonu, podobnie jak i tabletu, który (o ile działa poprawnie) wymienia się na nowszy znacznie rzadziej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama