Spotify w aplikacji na smartfony
Spotify (źródło: StockSnap | Pixabay.com)

Kiedy Spotify Wrapped 2024?

Pojawiły się pierwsze informacje na temat daty udostępnienia Spotify Wrapped 2024. Kiedy słuchacze mogą spodziewać się tegorocznego podsumowania muzyki i podcastów?

Spotify Wrapped 2024 – kiedy będzie dostępne?

Wrapped to coroczne podsumowanie w serwisie Spotify, nazywane również podziękowaniem składanym na ręce słuchaczy, wykonawców oraz twórców z całego świata. W praktyce jest to przede wszystkim interaktywna prezentacja, która podsumowuje muzykę i podcasty, jakie w ciągu ostatnich miesięcy odtwarzał dany użytkownik. W ramach Wrapped udostępnione zostają także spersonalizowane i redaktorskie playlisty, a także światowe listy przebojów.

Pozostaje więc pytanie – kiedy pojawi się Spotify Wrapped 2024? Zazwyczaj termin wyznaczany jest po Święcie Dziękczynienia, wypadającym zawsze w czwarty czwartek listopada – w tym roku będzie to więc 28 listopada. Niektórzy słuchacze mogli już otrzymać powiadomienie: „Najlepszy czas w roku tuż za rogiem. Przygotuj się odtwarzając swoje ulubione utwory z poprzednich lat”. W oknie powiadomienia znalazły się też odnośniki do najlepszych piosenek z 2022 i 2023 roku.

Można spodziewać się, że tegoroczny Wrapped zbliża się wielkimi krokami. Z plotek wynika, że użytkownicy będą mogli przeglądać swoje roczne podsumowanie dopiero 4 grudnia 2024 roku, bo następnego dnia organizowany jest koncert Wrapped w Spotify Indonesia. Ale może to nastąpić jeszcze wcześniej – pod koniec listopada – tak jak miało to miejsce w ostatnich latach.

Gemini uruchomi Spotify

To jednak nie koniec nowości, jakie zauważono w Spotify. Platforma do streamowania muzyki zostanie zintegrowana z Gemini, czyli botem sztucznej inteligencji stworzonym przez Google. Chatbot jest sukcesywnie aktualizowany, dzięki czemu zdobywa dostęp do funkcji dotychczas obsługiwanych przez Asystenta Google.

Użytkownicy Gemini będą mogli wydawać mu polecenia i kontrolować platformę bezpośrednio z poziomu aplikacji bota. Wdrażanie nowej aktualizacji już się rozpoczęło, choć nadal jest mocno ograniczone. Dostęp otrzymali wybrani użytkownicy, korzystający z aplikacji w języku angielskim.

Spotify w służbie twórców i wydawców

Właściciele serwisu streamingowego uruchomili również specjalną platformę dla autorów oraz wydawców audiobooków, za pomocą której mogą śledzić swój rozwój. Spotify for Authors oferuje liczne narzędzia ułatwiające zrozumienie odbiorców udostępnianych treści, a także wspierające w zwiększeniu zainteresowania wśród słuchaczy.

Użytkownicy nowej platformy będą mogli sprawdzić dane demograficzne i płeć swoich fanów, udostępniać kody promocyjne dla recenzentów oraz fanów. Nowość zaoferuje także tzw. karty promocyjne, czyli generowane, profesjonalne karty na temat danego tytułu, które można udostępnić w mediach społecznościowych.