W aplikacji Spotify, zarówno w wersji na Androida, jak i na iOS, wprowadzana jest właśnie nowa karta, która powinna spodobać się użytkownikom.
Nowa karta w Spotify
Mieliście kiedyś taką sytuację, że Spotify podrzuciło Wam naprawdę dobrą piosenkę, ale jej nie zapisaliście w bibliotece? Mi zdarzyło się to kilka razy – nie chciałem przerywać ćwiczeń, aby sięgnąć po smartfon i dodać konkretny utwór do playlisty lub ulubionych. Nie musiałem jednak się spieszyć, bowiem historia odtwarzanych utworów jest przecież zapisywana.
Szwedzi postanowili skupić się właśnie na tym elemencie. Nowe zmiany, które są powoli wdrażane, mają sprawić, że będzie on lepszy, co jest jak najbardziej logiczne – dziwne jakby zespół Spotify stwierdził, że trzeba popsuć jedną z funkcji. Nowa karta o nazwie „Ostatnie” zbierze sporo ważnych informacji w jednym miejscu.
Omawiana karta, która zastępuje dotychczasową historię słuchania, składa się z listy ostatnio słuchanej muzyki, podcastów, a nawet audiobooków. Dzięki temu w jednym miejscu możemy sprawdzić, czego niedawno słuchaliśmy. Dodatkowo możemy szybko powrócić do wstrzymanego podcastu lub audiobooka. Na liście pojawiają się nie tylko w pełni wysłuchane treści, ale właśnie też te wcześniej wstrzymane.
Spotify twierdzi, że historia będzie trzymana przez 90 dni, co dla większości osób powinno być w zupełności wystarczającym okresem. Chyba, że ktoś nagle będzie chciał znaleźć piosenkę, której słuchał rok temu i jej jeszcze nie dodał biblioteki – w takim mało prawdopodobnym scenariuszu będzie już problem.
Jak sprawdzić historię odtwarzania w Spotify?
W celu przejścia do karty „Ostatnie” należy kliknąć na zdjęcie profilowe, co powinno zaskutkować wysunięciem bocznego paska. Teraz pozostaje wybrać pozycję „Ostatnie” i to już wszystko. Nowa karta pozwala filtrować listę, np. możemy wyświetlić tylko podcasty.
Nowość jest powoli wdrażana u użytkowników, ale w związku z tym, że proces przeprowadzany jest stopniowo, niektórzy muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać. Docelowo karta powinna pojawić się u wszystkich osób korzystających z aplikacji na Androidzie i iOS. Dotyczy to zarówno osób płacących za plan premium, jak i tych słuchających muzyki bezpłatnie.