Porsche Macan EV prototyp
(fot. Porsche)

Najpopularniejszy model Porsche będzie elektryczny. Mocy nikomu nie zabraknie

Porsche udowodniło już, że potrafi robić ekscytujące samochody elektryczne. Wysoce prawdopodobne, że również następca spalinowego modelu Macan zapewni sporo emocji i sportowego charakteru.

Nowa platforma i nowy akumulator

W ofercie Porsche znajdziemy już w pełni elektryczny samochód. Taycan, mimo iż porusza się znacznie ciszej od spalinowych modeli, potrafi zapewnić spory zastrzyk emocji, zarówno pod względem przyspieszenia, jak i prowadzenia w zakrętach. W związku z tym, kolejne elektryki zapowiadają się naprawdę obiecująco.

Wiemy, że w niedalekiej przyszłości w pełni elektrycznej wersji doczeka się model 718, a także następca Macana będzie napędzany silnikami elektrycznymi. Wypada tutaj odnotować, że w przypadku Macana mówimy o najchętniej kupowanym Porsche, które w liczbie sprzedanych egzemplarzy znacząco wyprzedza chociażby 911-tkę czy Panamerę.

O tym, że kolejny Macan będzie w pełni elektryczny wiemy już od dłuższego czasu, ale teraz poznaliśmy kolejne szczegóły, a niektóre informacje zostały potwierdzone. Elektryczny SUV zostanie oparty na nowej platformie Premium Platform Electric (PPE), która od samego początku projektowana jest pod BEV-y.

Porsche Macan EV prototyp
(fot. Porsche)

Dowiedzieliśmy się, że Porsche Macan otrzyma akumulator o pojemności 100 kWh, który będzie stosowany również w innych elektrykach niemieckiego producenta. Dla porównania w Taycanie znajdziemy akumulator 93,4 kWh (brutto), z czego kierowca do dyspozycji otrzymuje około 83 kWh.

Na pokładzie znajdzie się 800-voltowa architektura, która pozwoli wykorzystać potencjał ultraszybkich ładowarek o mocy 350 kW. Ładowanie od 5 do 80% ma trwać tylko 25 minut. Dodatkowo akumulator zostanie podzielony na dwa pakiety 400 V, które będą ładowane oddzielnie, co dodatkowo ma pozwolić na jeszcze szybsze uzupełnianie energii.

Sporo mocy i dwa rodzaje napędów

Elektryczny następca Porsche Macan w słabszych wersjach będzie oferowany z napędem wyłącznie na tylną oś. Z kolei mocniejsze odmiany zapewnią napęd na wszystkie cztery koła.

Jeśli chodzi o moc, to należy spodziewać się ponad 600 KM i około 100 Nm momentu obrotowego. Ponadto, również w odmianach AWD, priorytetowo ma być traktowana tylna oś, aby zapewnić bardziej sportowe wrażenia z prowadzenia. Co ciekawe, w wersjach z napędem cztery na cztery może pojawić się funkcja, która pozwoli na odłączenie przedniej osi, aby zmniejszyć zużycie energii w trasie.

Porsche Macan EV zapowiada się więc naprawdę obiecująco. Na jego pojawienie się na rynku musimy jednak trochę poczekać – debiut planowany jest na 2024 rok.