Pokemon GO (fot. Niantic)

Grasz w Pokemon GO na Samsungu? Po tej aktualizacji przestaniesz

Smartfon Samsunga oraz Pokemon GO wydaje nie być się najbardziej szczęśliwym połączeniem. Okazuje się, że ostatnia aktualizacja nakładki systemowej w urządzeniach Galaxy powoduje awarię gry.

Smartfony Samsung Galaxy „gryzą się” z Pokemon GO

Pokemon GO zdołało pozostawić po sobie trwały ślad. Aplikacja zaliczyła znakomity start w 2016 roku, na jakiś czas powodując prawdziwy powrót „mody na Pokemony” – tym razem za pomocą gry z rozszerzoną rzeczywistością na smartfony.

Pokemon Go - grafika promująca grę (źródło: Niantic)
Pokemon GO nie działa, jak trzeba na niektórych Samsungach (źródło: Niantic)

Przez ostatnie lata aplikacja zyskiwała kolejne funkcje, będąc obecnie wzorem nie tylko tego, jak powinna działać gra z AR, ale także tego, jak skutecznie ją monetyzować. Nawet po takim czasie znajduje się ona w TOP50 najczęściej pobieranych aplikacji na smartfony z Androidem oraz iOS.

Nie zawsze jednak współpraca między grą a smartfonem przebiega gładko. Okazuje się, że aktualizacja smartfonów Samsung Galaxy, wprowadzająca nakładkę One UI 5.1.1 potrafi powodować zamykanie się aplikacji Pokemon GO.

W ciągu ostatnich kilku tygodni wielu użytkowników Samsungów zgłaszało podobny scenariusz, sprowadzający się do braku możliwości zalogowania się na swoje konta po uruchomieniu gry. Aplikacja zwracała komunikaty typu: „Nie udało się uwierzytelnić konta”. Problem nie występował przed aktualizacją do One UI 5.1.1.

Większość zgłoszeń awarii pochodzi od posiadaczy modeli Samsung Galaxy S21, ale pojawiają się też skargi ze strony właścicieli Galaxy Z Fold, Galaxy S20 oraz Galaxy Note 20.

Niantic szuka rozwiązania

W kanałach społecznościowych dewelopera Pokemon GO pojawiają się powtarzające się narzekania na (nie)działanie gry na smartfonach Samsunga. W odpowiedzi, przedstawiciele firmy zapewniają, że prowadzą w tej sprawie dochodzenie. Zachęcają też do instalowania najnowszych aktualizacji, w których może znaleźć się remedium na pojawiające się problemy.

Nie wiadomo jednak, kiedy mogłaby pojawić się krytyczna poprawka oprogramowania. Niektórzy zauważają, że doraźnym rozwiązaniem jest zatrzymanie, wyczyszczenie pamięci i danych następujących aplikacji:

  • Sklep Play,
  • Usługi Google Play dla AR,
  • Usługi Google Play,
  • Google.

Następnie trzeba zatrzymać, wyczyścić pamięć i dane Pokemon GO, a później uruchomić urządzenie ponownie.

W niektórych przypadkach podobno działa. Powodzenia, trenerzy!