Messenger-end-to-end
źródło: Meta

Messenger, WhatsApp, a może Discord? Który komunikator wybieramy w Polsce najczęściej?

Dominantem na rynku komunikatorów internetowych w Polsce niewątpliwie są platformy stworzone przez Meta. Mowa tutaj oczywiście o Messengerze i WhatsAppie. Jak dużą przewagą nad konkurencją mogą się pochwalić?

Messenger, WhatsApp czy Discord – jakie komunikatory wybierają polscy użytkownicy?

Z komunikatorów internetowych korzysta każdy z nas – za ich pośrednictwem nawiązujemy kontakt nie tylko ze znajomymi czy rodziną, ale także np. ze współpracownikami. Kanałów, którymi możemy się posługiwać, jest naprawdę sporo.

Według danych z listopada 2024 roku, zebranych przez Mediapanel, wynika, że aż ponad 70% polskich internautów (prawie 21 miliona użytkowników) korzystało z Messengera średnio po 7 godzin i 18 minut dziennie. Na drugim miejscu uplasował się WhatsApp z wynikiem 3 godziny i 20 minut dziennie, którego wybrało aż 59% internautów (około 17,6 miliona).

Do czołowej dziesiątki wpadł również Discord, z którego skorzystało niemalże 4,5 miliona internautów, a każdy z nich spędził na platformie średnio około 2 godziny i 13 minut. Google Meet natomiast zgromadził w swoim serwisie nieco więcej internautów – około 14,7 miliona – jednak używano go średnio przez niecałe 26 minut dziennie. Microsoft Teams przyciągnął z kolei zaledwie 9,8% internautów (niemalże 2,9 miliona użytkowników), którzy korzystali z serwisu prawie 50 minut dziennie. Na uwagę zasłużył też Telegram, wybrany przez prawie 2,8 miliona użytkowników (9,3%) – internauci spędzali tam około 52 minuty dziennie.

W statystykach ujęto też Zoom (5,3% internautów, 1 godzina i 4 minuty), Signal (3,9% internautów, około 47 minut), Click Meeting (3,4% internautów, około 52 minuty) i Viber (niecałe 3,2%, około 5,5 minuty).

Komunikatory Meta dominują na rynku komunikatorów

Choć liczba użytkowników Messengera wzrosła o 1,8% w stosunku miesiąca do miesiąca, to średni czas korzystania zmalał o około 21 minut. Podobna sytuacja miała miejsce z WhatsAppem, który zdobył kolejne 3,1% użytkowników, jednak czas korzystania zmalał o ponad 7,5 minuty.

Komunikatory Google i Microsoftu odnotowały spadek liczby użytkowników i czasu spędzonego na platformie. Jedynym komunikatorem, jaki polepszył swoje wyniki, był Telegram, który zgromadził ponad 180 tysięcy użytkowników, a czas korzystania zwiększył się o prawie 1,5 minuty.

A jak to jest z Wami? Z których komunikatorów korzystacie najczęściej?