iPhone 12 i 12 Mini (fot. Apple)

Wstyd, Apple – iPhone’y 12 mają problem z zieleniejącymi ekranami

Wszystkie tegoroczne smartfony Apple z liniii iPhone 12 zostały wyposażone w bardzo dobre wyświetlacze OLED. Niestety, jak wynika z raportów użytkowników, pojawiają się problemy z ekranami.

iPhone 12 z zielonym ekranem

Jak wspomniałem we wstępie, firma Tima Cooka wreszcie zdecydowała się zrezygnować z technologii LCD w swoich topowych smartfonach. Bezpośredni następca iPhone’a 11, czyli modelu posiadającego jeszcze ekran LCD o przeciętnej rozdzielczości, otrzymał już wyświetlacz OLED. Tak, niezależnie, czy wybierzemy najtańszego 12 Mini czy 12 Pro Max za ponad 5 tys. złotych, otrzymamy ekran OLED.

iPhone 12 zielony ekran.
iPhone 12 – „zielony ekran” (fot. discussions.apple.com)

Okazuje się jednak, że ekrany nie są pozbawione wad. Na oficjalnym forum pomocy technicznej Apple, a także w serwisie Reddit, przybywa postów niezadowolonych użytkowników. Smartfony z linii iPhone 12 mają problemy z ekranami, które migoczą lub widoczna jest zielona, ewentualnie szara poświata.

Trudno obecnie wskazać, jak dużej liczby urządzeń dotyczy problem. Prawdopodobnie jednak może występować we wszystkich topowych modelach – 12 Mini, 12, 12 Pro oraz 12 Pro Max.

iPhone 12 zielony ekran.
iPhone 12 – „zielony ekran” (fot. discussions.apple.com)

Wady wyświetlaczy są widoczne przy jasności ustawionej na 90% lub niższej, a także pojawiają się na różnych wersjach systemu operacyjnego – zarówno iOS 14.1, jak i iOS 14.2. Z postów na forach wynika również, że problem nie został wyeliminowany w testowych wydaniach iOS 14.3.

Apple podobno już wie o zielonych ekranach

MacRumors, powołując się na uzyskany wewnętrzny dokument Apple, informuje, że firma Tima Cooka jest świadoma problemu z wyświetlaczami. Wspomniany przed chwilą dokument miał zostać skierowany do autoryzowanych serwisów i możemy z niego dowiedzieć się, że obecnie prowadzone jest dochodzenie.

Nie wiadomo, czy wadliwe ekrany będą musiały zostać wymienione na nowe czy jednak problem uda się rozwiązać aktualizacjami oprogramowania. Przypominamy, że w zeszłym roku, podobny błąd pojawił się w iPhone’ach 11 i udało się go wyeliminować właśnie aktualizacją – iOS 13.6.1.

Pozostaje więc czekać na oficjalne oświadczenie Apple i miejmy nadzieję, że problem uda się usunąć za pomocą aktualizacji, bez konieczności odwiedzania serwisu, co z pewnością będzie znacznym ułatwieniem dla właścicieli „Dwunastek”.