iPhone 12 już w sprzedaży, więc Google udostępniło nowe widżety

(fot. Apple)

Dwa nowe smartfony Apple, iPhone 12 i 12 Pro, trafiły właśnie do sprzedaży, a pierwsi klienci odebrali już swoje egzemplarze. Z tej okazji, Google przygotowało poradnik i nowe widżety dla użytkowników iOS 14.

Google udostępniło krótki poradnik

Owszem, Google i Apple rywalizują na rynku smartfonów, ale mimo tego wydają własne oprogramowanie na konkurencyjną platformę. Tutaj w lepszej sytuacji są użytkownicy iPhone’ów, bowiem mają dostęp do znacznie bardziej rozbudowanej listy aplikacji rozwijanych przez drugą firmę.

iPhone 12 i iPhone 12 Pro już w sprzedaży (fot. Apple)

Tak naprawdę, na iOS mamy wszystkie popularne usługi Google. Co więcej, nie raz zdarzyło się, że właściciele smartfonów z logo nadgryzionego jabłka wcześniej otrzymywali wybrane funkcji niż użytkownicy Androida. Ponadto, Google dość chętnie korzysta z nowych rozwiązaniach udostępnianych twórcom oprogramowania – np. dopuszczenie innych nawigacji w CarPlay czy widżety w iOS 14.

Natomiast teraz, z okazji rozpoczęcia sprzedaży modeli iPhone 12 i 12 Pro, Google przygotowało krótki poradnik, a także wprowadziło dwa nowe widżety na iOS 14. Poradnik, jak łatwo się domyślić, dotyczy korzystania z aplikacji i usług na sprzęcie Apple.

Nowe widżety

Firma z Mountain View już wcześniej postanowiła stworzyć własny widżet na iOS 14. Użytkownicy otrzymali widżet wyszukiwarki, podobny do tego z Androida. Właśnie dołączają do niego kolejne – widżet Zdjęć Google i YouTube Music.

Nowe widżety dla użytkowników iOS 14 (fot. Google)

Pierwszy zapewnia podgląd „wspomnień”, czyli automatycznie wybranych, wcześniej wykonanych zdjęć. Z kolei drugi to szybki dostęp do ostatnio odtwarzanych utworów i playlist. Jak najbardziej można mówić o odpowiednikach widżetów Apple, z tą różnicą, że opartych o usługi Google. Podobnie bowiem działają widżety aplikacji Zdjęcia i Apple Music.

Kilka wskazówek od Google

Jak już wcześniej wspomniałem, oprócz nowych widżetów, Google udostępniło garść porad. Skierowane są one nie tylko dla właścicieli nowych smartfonów Apple – iPhone 12 i 12 Pro, ale dla wszystkich użytkowników korzystających z iOS 14 lub Apple Watchy.

YouTube Music na Apple Watchu (fot. Google)

Firma wspomina, że dostępny jest również widżet wyszukiwarki, a przy okazji podaje, krok po kroku, jak ustawić widżety w iOS 14. Dodatkowo, informuje o wydanych wcześniej aplikacjach na Apple Watcha – Mapy Google i YouTube Music, przedstawiając ich funkcjonalność.

Oczywiście głównym celem jest dotarcie z własnymi usługami do użytkowników iPhone’ów. Jasne, że Google wolałoby, aby korzystali oni z Androida, ale firma wychodzi z założenia, że skoro wolą konkurencyjny sprzęt, to niech chociaż używają naszych usług.

Exit mobile version