Problemy z iOS 14 i watchOS 7? Apple radzi przywrócenie ustawień fabrycznych

iOS 14 (fot. Apple)

Apple potwierdziło, że użytkownicy iOS 14 i watchOS 7 mogą mieć problemy z danymi treningowymi i gorszym czasem pracy. Firma przedstawiła także rozwiązanie, ale raczej niezbyt satysfakcjonujące.

Błędy po zainstalowaniu iOS 14 i watchOS 7

Sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym roku, gdy iOS 13 wymagał naprawdę wielu aktualizacji, aby wyeliminować większość dużych błędów. Mimo tego, iOS 14, a także inne nowe wersje systemów operacyjnych z Cupertino, posiadają niedociągnięcia. Pierwsze zostały już wyeliminowane, ale nadal niektórzy użytkownicy skarżą się na błędy.

Apple na stronie pomocy technicznej potwierdziło, że na wybranych iPhone’ach i Apple Watchach, po zainstalowaniu nowych wersji systemów, mogą pojawić się problemy. Przykładowo, użytkownik może stracić dostęp do wcześniej zapisanych tras GPS w aplikacji Sprawność na iPhonie lub aplikacja Zdrowie nie ładuje wcześniej zebranych danych, a nawet w ogóle się nie uruchamia.

Użytkownicy iOS 14 i watchOS 7 skarżą się na gorszy czas pracy (fot. Miłosz Lis/Tabletowo.pl)

Obok licznych błędów związanych z aplikacjami Sprawność i Zdrowie, zarówno na iPhonie i Apple Watchu, firma Tima Cooka wspomina jeszcze o krótszym czasie pracy. Trudno ocenić, które problemy występują częściej u wszystkich właścicieli iPhone’ów i Watchy, ale kilku znajomych skarży się właśnie na działanie akumulatora, twierdząc, że to to jedyny błąd jaki dostrzegli w iOS 14 i watchOS 7.

Oto, co należy zrobić według Apple

Trzeba przyznać, że zauważalnie szybsze zużywanie energii w akumulatorze może być kłopotliwe. Szczególnie, gdy intensywnie korzystamy z iPhone’a lub Watcha i nie mamy wygodnego dostępu do ładowarek. Owszem, błędy w aplikacjach treningowych i zdrowotnych też mogą być irytujące, ale nie wpływają one aż w takim stopniu na korzystanie z iUrządzeń.

Jak już wspomniałem we wstępie, Apple, oprócz przyznania się do błędów, przedstawiło rozwiązanie. Nie jest ono zbyt satysfakcjonujące, aczkolwiek miejmy nadzieję, że faktycznie usuwa problemy.

No dobrze, a co radzi firma użytkownikom iOS 14 i watchOS 7? Przywrócenie urządzeń do ustawień fabrycznych i przeprowadzenie procesu przywracania danych z iCloud. Nie jest to skomplikowane, ale niestety dość czasochłonne. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce zostaną wydane odpowiednie poprawki i problemy zostaną wyeliminowane jednak za pomocą aktualizacji oprogramowania.

Exit mobile version