Problemy z iOS 14 i watchOS 7? Apple radzi przywrócenie ustawień fabrycznych 18 iOS 14
iOS 14 (fot. Apple)

Problemy z iOS 14 i watchOS 7? Apple radzi przywrócenie ustawień fabrycznych

Apple potwierdziło, że użytkownicy iOS 14 i watchOS 7 mogą mieć problemy z danymi treningowymi i gorszym czasem pracy. Firma przedstawiła także rozwiązanie, ale raczej niezbyt satysfakcjonujące.

Błędy po zainstalowaniu iOS 14 i watchOS 7

Sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym roku, gdy iOS 13 wymagał naprawdę wielu aktualizacji, aby wyeliminować większość dużych błędów. Mimo tego, iOS 14, a także inne nowe wersje systemów operacyjnych z Cupertino, posiadają niedociągnięcia. Pierwsze zostały już wyeliminowane, ale nadal niektórzy użytkownicy skarżą się na błędy.

Apple na stronie pomocy technicznej potwierdziło, że na wybranych iPhone’ach i Apple Watchach, po zainstalowaniu nowych wersji systemów, mogą pojawić się problemy. Przykładowo, użytkownik może stracić dostęp do wcześniej zapisanych tras GPS w aplikacji Sprawność na iPhonie lub aplikacja Zdrowie nie ładuje wcześniej zebranych danych, a nawet w ogóle się nie uruchamia.

iOS 14 i watchOS 7.
Użytkownicy iOS 14 i watchOS 7 skarżą się na gorszy czas pracy (fot. Miłosz Lis/Tabletowo.pl)

Obok licznych błędów związanych z aplikacjami Sprawność i Zdrowie, zarówno na iPhonie i Apple Watchu, firma Tima Cooka wspomina jeszcze o krótszym czasie pracy. Trudno ocenić, które problemy występują częściej u wszystkich właścicieli iPhone’ów i Watchy, ale kilku znajomych skarży się właśnie na działanie akumulatora, twierdząc, że to to jedyny błąd jaki dostrzegli w iOS 14 i watchOS 7.

Oto, co należy zrobić według Apple

Trzeba przyznać, że zauważalnie szybsze zużywanie energii w akumulatorze może być kłopotliwe. Szczególnie, gdy intensywnie korzystamy z iPhone’a lub Watcha i nie mamy wygodnego dostępu do ładowarek. Owszem, błędy w aplikacjach treningowych i zdrowotnych też mogą być irytujące, ale nie wpływają one aż w takim stopniu na korzystanie z iUrządzeń.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Jak już wspomniałem we wstępie, Apple, oprócz przyznania się do błędów, przedstawiło rozwiązanie. Nie jest ono zbyt satysfakcjonujące, aczkolwiek miejmy nadzieję, że faktycznie usuwa problemy.

No dobrze, a co radzi firma użytkownikom iOS 14 i watchOS 7? Przywrócenie urządzeń do ustawień fabrycznych i przeprowadzenie procesu przywracania danych z iCloud. Nie jest to skomplikowane, ale niestety dość czasochłonne. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce zostaną wydane odpowiednie poprawki i problemy zostaną wyeliminowane jednak za pomocą aktualizacji oprogramowania.