ING Bank Śląski
źródło: ING Bank Śląski

Awaria w ING Banku Śląskim – są problemy z płaceniem kartą i nie tylko [Aktualizacja: już jest OK]

Zwykle awarie są gwałtowne i krótkie. Tym razem jednak klienci ING Banku Śląskiego muszą uzbroić się w solidne pokłady cierpliwości i zorganizować gotówkę. Nie jest to jednak proste zadanie.

Awaria w ING Banku Śląskim 12 grudnia 2023 roku

Kiedy zerkniemy do bazy serwisu Downdetector, to zobaczymy, że faktycznie coś się dzieje. Pierwsi użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy już po godzinie 8:00 rano. Niestety, zgłoszeń cały czas przybywa, i nawet jeśli największy peak mamy za sobą, to bank wciąż nie działa tak, jak oczekiwaliby od niego klienci.

ING Bank Śląski awaria 12 grudnia 2023 roku Downdetector fot. Tabletowo.pl
Liczba zgłoszeń w serwisie Downdetector jest duża (fot. Tabletowo.pl)

Choć wykres liczby zgłoszeń w serwisie Downdetector bije ostrą czerwienią po oczach, to w rzeczywistości zgłoszeń jest relatywnie niewiele – nie wygląda to tak, jakby bank nagle padł i klienci nie mogli skorzystać z jego usług. Mimo to rzeczywiście coś jest na rzeczy. I wiemy nawet już co.

ING Bank Śląski wyjaśnia, co się dzieje

O godzinie 10:41 na oficjalnym profilu banku w serwisie X (dawn. Twitter) opublikowano post z informacją, że występują problemy z płaceniem kartami, korzystaniem z bankomatów i wpłatomatów, a ponadto niedostępna jest też część usług w Moim ING.

Bank zapewnił również, że pracuje nad jak najszybszym rozwiązaniem awarii. Udostępniono nawet stronę internetową z opisem występujących dziś problemów, na której wymienione są sytuacje, z którymi mogą spotkać się klienci. Bank informuje, że może:

  • nie działać płacenie kartami w terminalach i internecie,
  • nie działać autoryzacja 3D secure płatności kartami w internecie,
  • nie być widać kart kredytowych i płatniczych w Moim ING i w ING Business.

Ponadto mogą występować utrudnienia z wykonywaniem wpłat i wypłat w bankomatach i wpłatomatach. Jest jednak też dobra wiadomość – transakcje kodami BLIK (płatności oraz wypłaty i wpłaty) działają prawidłowo, co wiele osób z pewnością uratuje w obecnej sytuacji.

W trakcie aktualnie trwającej awarii klienci mogą mieć również problemy podczas korzystania z serwisu Moje ING. Niedostępne są usługi wymiany walut w Kantorze, występują utrudnienia przy zakładaniu nowych produktów i usług oraz wykonywanie przelewów zagranicznych. Do tego nie można składać wniosków rządowych w ramach 300+ i 500+.

Aktualizacja

Zgodnie z informacjami spływającymi od Czytelników, a także publikowanymi przez ING, wszystko wróciło już do normy.