Narzędzia Google Workspace, takie jak Arkusze, Kalendarz czy Meet, otrzymują kilka ciekawych ulepszeń. Aktualizacje mają usprawnić naszą codzienną pracę.
Nowe usprawnienia w Arkuszach Google
Technologiczny gigant z Mountain View zaanonsował aktualizacje kilku popularnych narzędzi Workspace. Jedna z nich ma sprawić, że praca w Arkuszach będzie jeszcze sprawniejsza niż dotychczas. W czerwcu 2024 roku Google pochwaliło się, że podwoiło szybkość obliczeń, a teraz przyszedł czas na kolejne poprawki.
Tym razem Arkusze pozwolą na o 50% szybsze wklejanie danych z jednego arkusza kalkulacyjnego do drugiego i ustalanie warunków filtrowania. Z kolei ładowanie istniejących danych przyspieszono o 30%.
Google zapowiedziało, że usprawnienia zostały już wdrożone dla wszystkich klientów Workspace, a także subskrybentów Workspace Individual oraz użytkowników korzystających z osobistych kont.
Kalendarz Google z ważnymi zmianami w synchronizacji
Aktualizacje wdrażane przez Google objęły również Kalendarz. W czerwcu 2024 roku zapowiedziano lepsze możliwości przeprowadzania synchronizacji Kalendarza Google z wydarzeniami oraz kalendarzami firm trzecich. Odświeżone możliwości, a także nowe narzędzia do filtrowania zaanonsowano wtedy dla użytkowników poczty Outlook.
Dotychczas jednak ulepszone funkcje zaprezentowane w czerwcu 2024 roku były dostępne wyłącznie za pośrednictwem Kalendarza w wersji beta. Teraz Google wreszcie ogłosiło, że aktualizacja ta jest ogólnodostępna. Jak wynika z informacji technologicznego giganta, Kalendarz jest teraz lepiej zsynchronizowany, bardziej niezawodny i pozwala na przefiltrowanie powiadomień otrzymywanych mailowo, które mogły powodować w skrzynce niemały bałagan.

Kalendarz Google wyśle dodatkowe wiadomości mailowe, aby poprawić dokładność synchronizacji wydarzeń, gdy użytkownik dokona zmian w wydarzeniach cyklicznych. Powiadomienia za pośrednictwem maila służące do synchronizacji będą wyświetlane z banerem w treści wiadomości ze wskazówkami na temat tworzenia filtrów skrzynki odbiorczej.
Wdrażanie nowości już się rozpoczęło, zmiany będą sukcesywnie docierały do wszystkich klientów Workspace.
Co nowego w Google Meet?
Google zaktualizowało też możliwości narzędzia Meet na czytnikach ekranów. Technologiczny gigant udostępnia więcej opcji dotyczących sposobu odczytywania reakcji dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Użytkownicy mogą w łatwy sposób dostosować ustawienia w dowolnym momencie spotkania.
Aby to uczynić, wystarczy przejść do sekcji Ustawienia (przycisk z trzema kropkami), a następnie wybrać sekcję Reakcje i przejść do zakładki Ułatwienia dostępu. Użytkownicy mają do wyboru opcje, takie jak:
- Nie ogłaszaj reakcji – żadne sygnały dźwiękowe ani ogłoszenia nie będą przekazywane;
- Odtwórz dźwięk dla wszystkich reakcji – dźwięk zostanie odtworzony po otrzymaniu reakcji;
- Ogłaszaj wszystkie reakcje – zostaną ogłoszone reakcje emoji;
- Ogłoś wszystkie reakcje i nadawców – Meet przekaże otrzymaną emoji oraz osobę, która przesłała reakcję.
