aplikacje social media Facebook Messenger Twitter Instagram WhatsApp Snapchat TikTok LinkedIn logo
fot. AzamKamolov / Pixabay

Facebook wreszcie wziął się za porządki, ale też zapragnął być TikTokiem

W aplikacji Facebooka pojawią się dwie zmiany. Pierwsza sprawi, że raczej już nie przegapimy postów znajomych. Natomiast dzięki drugiej poczujemy się prawie jak na TikToku.

Mark Zuckerberg zabrał się za sprzątanie

Obecnie trudno zapanować nad stroną główną Facebooka, szczególnie gdy mamy większą grupę znajomych i polubionych sporo stron. Panuje po prostu bałagan, a algorytmy niekoniecznie dostarczają treści, które faktycznie chcielibyśmy zobaczyć. Co więcej, niektóre posty pojawiają się dopiero po kilku dniach od ich opublikowania. Przyznam, że obecnie naprawdę rzadko tam zaglądam, a serwis społecznościowy stał się dla mnie głównie narzędziem do kontaktu ze znajomymi na Messengerze.

Na szczęście, Facebook zdecydował się wreszcie posprzątać ten bałagan. Co prawda, strona główna pozostanie i wciąż będzie pokazywać posty i inne treści dobrane przez algorytmy. Pojawi się jednak nowa karta Feeds, która będzie wyświetlać chronologicznie najnowsze posty znajomych, grup czy polubionych stron.

Dzisiaj uruchamiamy zakładkę Feeds, w której możesz zobaczyć posty od znajomych, grup, stron i nie tylko w porządku chronologicznym. Aplikacja nadal będzie otwierać się na spersonalizowanym kanale na karcie Home, gdzie nasz mechanizm wykrywania będzie polecał treści, które naszym zdaniem będą dla Ciebie najbardziej interesujące. Ale karta Feeds pozwoli ci dostosowywać i kontrolować swoje wrażenia.Mark Zuckerbeg, dyrektor generalny Meta
Facebook karty feeds i home
(fot. The Verge)

Pomiędzy poszczególny kategoriami w karcie Feeds będzie można się przełączać. Dzięki czemu, jednym kliknięciem wybierzemy, czy chcemy widzieć wszystkie posty, czy jednak te pochodzące wyłącznie od znajomych, grup lub polubionych stron.

Facebook prawie jak TikTok

Imperium Marka Zuckerberga wielokrotnie już udowodniło, że lubi podbierać pomysły od konkurencji. Wcześniej był to Snapchat, a teraz na celowniku znalazł się TikTok. Nie powinno to nikogo dziwić, bowiem TikTok cieszy się obecnie ogromną popularnością, także w Polsce.

Nowe podejście do podziału „feedu” wygląda jak próba przybliżenia się do TikToka. Karta Home będzie bowiem dostarczała znacznie więcej losowych i rekomendowanych treści, które będą pochodzić z całego serwisu społecznościowego. Oczywiście wciąż zobaczymy tam posty znajomych czy polubionych stron, aczkolwiek w mniejszej liczbie.

Przedstawione nowości w aplikacji Facebooka (iOS i Android) zaczną trafiać do użytkowników już w tym tygodniu. W związku z tym, że cały proces będzie przeprowadzany stopniowo, to niektórzy poczekają trochę dłużej.