Facebook reklamy
(fot. Facebook)

Facebook wprowadza zmiany w reklamach. Użytkownicy będą zadowoleni

Reklamy wciąż pozostają głównym filarem dochodów imperium Marka Zuckerberga. Nic więc dziwnego, że dla Facebooka ten temat jest niezwykle ważny i dość często możemy usłyszeć o różnych zmianach. Tym razem firma postanowiła wykonać krok w jak najbardziej dobrym kierunku.

Facebook stawia na większą transparentność

Jeśli korzystacie z Facebooka, to prawdopodobnie kojarzycie opcję „Dlaczego widzę tę reklamę?”. Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie pozwala poznać informacje o tym, dlaczego widzimy konkretną reklamę. Co ciekawe, samo narzędzie zostało stworzone już prawie 10 lat.

Oczywiście przez prawie 10 lat pojawiło się sporo różnych usprawnień i zmian, a dzisiejsza aktualizacja idzie o krok dalej i narzędzie zawiera teraz informacje o tym, jak firma używa modeli uczenia maszynowego do wyświetlania reklam użytkownikom. Oznacza to, że po prostu otrzymamy więcej danych o tym, dlaczego właśnie ta reklama została nam wyświetlona na platformie Zuckerberga.

Jak podaje Facebook we wpisie na oficjalnym blogu, od dzisiaj narzędzie „Dlaczego widzę tę reklamę?” będzie zawierało:

  • Podsumowanie w tematach dotyczące tego, w jaki sposób aktywność użytkownika zarówno w serwisach Meta, jak i poza nimi — na przykład polubienie posta na stronie znajomego na Facebooku lub interakcja z ulubioną witryną sportową — może wpływać na modele uczenia maszynowego, które są używane do kształtowania i dostarczania reklam, które widzimy.
  • Nowe przykłady i ilustracje wyjaśniające, w jaki sposób modele systemów uczących się łączą różne tematy, aby wyświetlać trafne reklamy.
  • Więcej sposobów na znalezienie elementów sterujących reklamami.
Facebook reklamy
(fot. Facebook)

Te zmiany musiały zostać wprowadzone

Facebook informuje, że ściśle współpracował z zewnętrznymi ekspertami ds. prywatności i podmiotami związanymi z polityką z całego świata, aby opracować możliwie jak najbardziej przejrzyste i zgodne z różnymi wytycznymi narzędzie. Podczas wyznaczania zmian, które warto wprowadzić, często padała spójna odpowiedź – firma powinna zwiększyć przejrzystość informacji o tym, w jaki sposób wykorzystuje modele uczenia maszynowego w reklamach.

Facebook zobowiązał się do odpowiedzialnego korzystania z modeli uczenia maszynowego, a efekty tego właśnie są wdrażane na całej platformie. Jak zaznacza firma, zmiany w narzędziu „Dlaczego widzę tę reklamę?” powinny sprawić, że nie tylko użytkownik otrzyma więcej ważnych informacji, ale również poczuje się bezpieczniej. Owszem nie brakuje w tych słowach marketingu, ale trzeba przyznać, że mamy do czynienia z dobrymi zmianami.

Obecnie nowa funkcja wprowadzana jest na całym świecie na Facebooku, ale w przyszłości ma również trafić na Instagrama.