aplikacja Spotify application
Spotify (źródło: Photo Mix Company / Pixabay)

Po co Ci Spotify, skoro masz już Facebooka? Projekt Boombox zapowiedzią głębokiej integracji

Spotify od czasu do czasu lubi zaskoczyć swoich użytkowników solidną porcją nowości. Wśród nich znalazły się ostatnio testowane przez Szwedów audiobooki czy pierwsze fizyczne urządzenie firmy – Spotify Car Thing. O ile w naszym kraju nie odbiły się one specjalnie szerokim echem, o tyle nadchodząca zmiana z całą pewnością będzie na językach wszystkich. W ramach rozszerzania współpracy ze Spotify, Facebook w niedalekiej przyszłości planuje zintegrowanie rzeczonego odtwarzacza muzyki i podcastów ze swoim portalem.

Facebook będzie jedyną potrzebną Ci aplikacją

Po wytoczeniu ciężkich dział w postaci Live Audio Rooms i Soundbites przeciwko Clubhouse’owi, Facebook zdecydował się wzmocnić więź łączącą go z platformą do strumieniowania audio. Wszystko odbędzie się w przyjaznej atmosferze i ku wspólnemu dobru obu stron. Inicjatywa o nazwie Boombox ma pozwolić na słuchanie ulubionej muzyki, podcastów oraz całych składanek wewnątrz aplikacji Facebooka, bez potrzeby jakiegokolwiek zewnętrznego łączenia się z serwisem Spotify.

Facebook
(fot. Facebook)

W wywiadzie udzielonym Casey’owi Newtonowi za pośrednictwem Discorda na temat przyszłości działań portalu, dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, powiedział:

Uważamy, że dźwięk będzie nośnikiem najwyższej klasy i dlatego chcemy uczynić go pierwszorzędnym rodzajem medium. Ma on olbrzymi potencjał, wokół niego można stworzyć naprawdę szerokie spektrum rozwiązań, które biją ostatnio rekordy popularności, takie jak podcasty czy wirtualne pokoje. Istnieją pewne obszary, które należałoby dokładniej zbadać.

Co Spotify ma z tym wspólnego?

Według wielu źródeł, Spotify będzie odpowiedzialne za regularne dostarczanie Facebookowi różnorodnych treści, wśród których mają znaleźć się wspomniane wyżej listy odtwarzania z muzyką i podcastami. Co więcej, część z funkcji będzie dostępna jedynie dla osób, które uprzednio uiszczą odpowiednią opłatę. Sam Facebook podkreślił, że podejmuje wszelkie starania, aby twórcy mogli dotrzeć ze swoją muzyką do szerszego grona odbiorców.

Spotify logo

Oczekuje się, że w nadchodzących tygodniach Facebook opublikuje więcej informacji dotyczących projektu Boombox, którego pierwsze testy odbyły się już w kilku krajach, na przykład w Meksyku i Tajlandii. Nie byłby to pierwszy raz, kiedy Spotify zgodziłoby się na udostępnienie części swojej funkcjonalności gigantowi społecznościowemu. Od kilku lat użytkownicy Instagram Stories i Facebook Stories mogą cieszyć się z pokaźnego wachlarza treści dostępnych w serwisie.