Spotify testuje audiobooki. Można już posłuchać m.in. „Frankensteina”

Obok muzyki i podcastów pojawiły się audiobooki. Oto nowy pomysł Spotify, który może sprawić, że na popularnej platformie będziemy spędzać jeszcze więcej czasu.

Szwedzi wkraczają w świat audiobooków

Spotify już dawno przestało być usługą, która zapewnia dostęp wyłącznie do bogatej biblioteki muzyki. Obecnie w serwisie znajdziemy również podcasty. Trzeba dodać, że internetowe audycje cieszą się sporą popularnością wśród użytkowników. Niewykluczone, że niebawem wysokim zainteresowaniem będzie mogła pochwalić się wdrażana właśnie sekcja audiobooków.

Reklama
Spotify - sekcja audiobooków
(fot. Tabletowo.pl)

Aktualnie mamy do czynienia z testami, więc dostępnych treści jest niewiele. Oczywiście w przyszłości, gdy audiobooki spotkają się z dobrym odbiorem, to ich liczba może znacząco wzrosnąć. Zanim się to jednak stanie, użytkownicy mogą posłuchać następujących audiobooków:

  • Frankenstein – Mary Shelley,
  • Narrative of the Life of Frederick Douglass – Frederick Douglass,
  • The Awakening – Kate Chopin,
  • Persuasion – Jane Austen,
  • Cane – Jean Toomer,
  • Great Expectations – Charles Dickens,
  • Jane Eyre – Charlotte Bronte,
  • Passing – Nella Larsen,
  • Red Badge of Courage – Stephen Crane.

Warto dodać, że Szwedzi już wcześniej eksperymentowali z audiobookami. W zeszłym roku pojawiła się bowiem pierwsza książka z serii o Harrym Potterze z narracją wielu znanych gwiazd (wśród nich znalazł się np. Daniel Radcliffe czy David Beckham).

Wymienione wyżej pozycje znajdziemy już w Spotify. Należy jednak pamiętać, że wszystkie dostępne są jedynie w języku angielskim.

Audiobooki mogą stać się kolejną ważną sekcją

Spotify, mimo iż zgromadziło setki tysięcy użytkowników, wciąż szuka sposobów, aby przyciągnąć kolejne osoby, a także zatrzymać już obecnych słuchaczy. W związku z tym, w aplikacjach cały czas wprowadzane są nowe funkcje, a także dodawane są zupełnie nowe treści.

Audiobooki z czasem mogą wyrosnąć na kolejną ważną funkcję serwisu. Tym bardziej, że ich rozwojem zainteresowany jest sam Daniel Ek, dyrektor generalny firmy. Spotify kilka miesięcy temu zamieściło ofertę pracy dla szefa audiobooków, co dodatkowo sygnalizuje zainteresowanie tym rynkiem.

Obecnie audiobooki dostępne są za darmo, ale w przyszłości wybrane pozycje mogą być oferowane w ramach abonamentu premium. Miejmy nadzieję, że na liście pojawią się również polskie wersje książek.