osoba trzyma smartfon w ręce stojąc przed taksówką z logo bolt
źródło: Bolt

Bolt testuje w Polsce nową funkcję. To bat na niesfornych kierowców

Bolt testuje w Polsce nową funkcję, dzięki której pasażerowie mogą zgłosić nieodpowiednie zachowanie kierowcy na drodze i w samochodzie. To kolejne rozwiązanie, które ma na celu zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.

Klienci Bolt mogą zgłosić, że kierowca zachowuje się nieodpowiednio lub niebezpiecznie

Bolt to jedna z najpopularniejszych i najpowszechniej dostępnych usług przewozowych w Polsce. Sprawująca nad nią pieczę firma chce, aby pasażerowie czuli się bezpiecznie podczas podróży, dlatego regularnie wprowadza kolejne funkcje, które mają to zapewnić.

Najnowszą jest funkcja zgłaszania niebezpiecznego zachowania kierowcy w trakcie przejazdu. Mowa tu na przykład o sytuacjach, gdy kierowca korzysta z telefonu podczas prowadzenia lub przekracza dozwoloną prędkość albo wykonuje manewry, które mogą doprowadzić do wypadku drogowego.

Jak zgłosić niebezpieczne zachowanie kierowcy Bolt w trakcie przejazdu? W tym celu należy:

  • dotknąć podczas podróży ikonę bezpieczeństwa w aplikacji Bolt, aby otworzyć Panel Bezpieczeństwa,
  • następnie wybrać opcję „Zgłoś niebezpieczną jazdę”,
  • później zaznaczyć jedną z trzech kategorii: przekraczanie prędkości, korzystanie z telefonu podczas jazdy, niebezpieczny styl jazdy,
  • a w końcu kliknąć „Wyślij” – po tym zgłoszenie trafi bezpośrednio do Zespołu ds. Bezpieczeństwa Bolt.

Firma podkreśla, że nowa funkcja zgłaszania niebezpiecznego zachowania kierowcy w czasie przejazdu pozwala pasażerom szybko i dyskretnie poinformować, że ich zdaniem kierujący pojazdem zachowuje się nieodpowiednio. Nie każdy bowiem może chcieć wyrazić swoją opinię bezpośrednio kierowcy odnośnie jego stylu jazdy.

Bolt planuje wydać 100 milionów euro na bezpieczeństwo

Funkcja (aktualnie w fazie testowej) zgłaszania nieodpowiedniego lub niebezpiecznego zachowania kierowcy podczas przejazdu to kolejne narzędzie, które ma na celu zapewnić pasażerom większe bezpieczeństwo. Łącznie Bolt chce przeznaczyć aż 100 milionów euro (po aktualnym kursie jest to równowartość około 425 milionów złotych) w ciągu trzech lat na rozwój działań Zespołu ds. Bezpieczeństwa.

Wcześniej Bolt wprowadził m.in. funkcję nagrywania dźwięku w trakcie przejazdu oraz weryfikacji pasażera za pomocą czterocyfrowego kodu, a także zaufane kontakty, które umożliwiają szybki kontakt z bliskimi w sytuacjach awaryjnych, gdy nie można skontaktować się z pasażerem.